Visszahívják a szervizbe a 2022-ben gyártott Mercedes-AMG G63 4×4² modelleket
A Mercedes jelentette be, hogy a G osztály csúcsát képező G63 4×4² idén gyártott példányait visszahívják a szervizbe, mert könnyen felrobbanhat a hátsó tengely differenciálműháza. Arra kérik a tulajdonosokat, hogy addig ne vezessék a méregdrága terepjárójukat.
Ha egy gyártó visszahívást ír ki valamelyik modelljére, akkor két forgatókönyv lehetséges. Van a “vezesd az autódat, de ha ráérsz, akkor gyere be” rendszerű akció, ami természetesen nem komoly vagy életveszélyes probléma esetén merül fel, és van a “hozzá ne nyúlj a kulcshoz, amíg nem javítjuk ki a hibát” fajta probléma.
Ez utóbbi akkor fordul elő, ha életveszélyes helyzetet eredményezhet a probléma, vagy pedig komoly károkat okozhat az autóban a jelenség. Ezzel kell most szembesülnie a Mercedes-AMG G63 4×4² tulajdonosoknak is.
Kiderült ugyanis, hogy a 2022-ben készült csúcs G osztályok hátsó differenciálműháza jóval gyengébbre sikerült, mint amilyennek először gondolták, ezért könnyen megrepedhet, a szerkezetbe kerülő fémreszelék pedig a hátsó hajtás teljes elvesztéséhez vezethet.
Egyelőre nem érkezett sérüléssel járó balesetről jelentés az üggyel kapcsolatban, de a Mercedes az ügy komolyságára tekintettel arra kér minden tulajdonost, hogy az alkatrész erősebbre cseréléséig ne közlekedjenek az autóval, mert a hajtás elvesztése kimondottan veszélyes szituációkat hozhat elő menet közben.