Utólag vonja vissza a Tesla bizonyos modellek extráit, a tulajok pedig nem értik, hogy miért
A Jalopnik világított rá egy igencsak furcsa folyamatra. Lényegében arról van szó, hogy használt Tesla értékesítés után a gyártó “visszavesz” igen drága funkciókat, de senki sem érti, hogy miért.
Még februárban került a felszínre az első olyan eset, amikor egy Tesla önvezető funkcióját inaktívvá tette a gyártó, mert szerintük a tulajdonos azt nem fizette ki. A helyzet viszont az, hogy az eredeti tulajdonosa igenis kifizette a 8 ezer dolláros extrát, de a rendszert bekavarta, hogy használt autóként tovább lett értékesítve a járgány. Alec, a Model S új tulaj azóta utánament a dolgoknak és sikerült elérnie, hogy az amerikai gyártó visszaadja a funkciót, hiszen az már egyszer ki lett fizetve és az autóhoz tartozik. Illetve úgy tűnt, hogy sikerül elérnie, de jött egy felülvizsgálat, ami megint visszadobta a kérelmet, így megint “megvásárolható” státuszba került az önvezető rész.
Azóta azonban sorra jönnek elő az újabb esetek, amire a Jalopnik világított rá. Az első sztori főszereplője Brett, aki szintén használtan vásárolt egy 2018-as Model X P100D-t. Igen, ez a legerősebb változat, melynek vételára alapból tartalmazza a minden erőtartalékot mozgósító Ludicrous üzemmódot, viszont a továbbfejlesztett önvezető funkció továbbra is feláras. Brett fullos járgányt szeretett volna, ezért megvásárolta 8 ezer dollárért az önvezető szoftvert, amit aktivált is neki a gyártó. Csak hogy ugyan ebben a pillanatban viszont az alacsonyabb felszereltségi szintek esetén 20 ezer dolláros extraként elérhető Ludicrous üzemmódot visszavette a Tesla azzal az indokkal, hogy azt a tulajdonos nem fizette ki. Érthetetlen, mert a kocsi hátulján viszont ott van az aláhúzott P100D plecsni, ami azt jelenti, hogy az alapfelszereltség része a “mókás” üzemmód. Brett természetesen megkereste a gyártót, ám csak annyi választ kapott, hogy idővel kivizsgálják az ügyet.
Ezután a Jalopnik egy újabb esetet is leír, melyben valaki szintén használtként értékesített egy Model X-et, melyhez anno megrendelték a Ludicrous módot is, de pár héttel az átírás után már nyoma sem volt a funkciónak az autóban.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Tesla értékesítési rendszerében van a hiba és valamiért nem az autókhoz kötik az extrákat, hanem a tulajdonosokhoz. Ezért történhet, hogy ha megtörténik a tulajdonosváltás, akkor sok esetben alaphelyzetre áll vissza a felszereltségi lista, hiszen az új névhez nem tartozik vásárlási előzmény, ami mondjuk az önvezető funkció és hasonló okosságok megvételét igazolná. A Jalopnik szerzője arra is rávilágít, hogy az elektromos autókkal foglalkozó márka egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz az üggyel kapcsolatban. Az ő megkeresésükre például azt írták vissza, hogy a megvásárolt kiegészítők automatikusan átruházódnak értékesítéskor az új tulajdonosokra, míg a pórul járt felhasználók a legtöbb fórumon azt a választ kapták, hogy ezeket újra meg kell vásárolni ilyenkor. A szituáció érdekes, már csak azért is, mert ha az utóbbi eshetőség igazolódik be, akkor az nagyon lenyomja a használt Tesla modellek árát érthető módon, pedig most érnek ezek az autók abba a korba, amikor már tömegesen akarják őket értékesíteni az eddigi büszke tulajok.