Űrtechnika a sebesség érdekében
Az amerikai Hennessey nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megépíti a világ leggyorsabb autóját. Ez lesz a Venom F5, melynek először a mérnöki bravúrnak számító monocoque vázát csodálhatjuk meg.
Néha háttérbe szorul, máskor viszont megint fontossá válik a sebesség háború a legnagyobb gyártók között, így megy ez már évek óta. Most éppen ott tartunk, hogy megint egymásnak feszül a Bugatti és a Hennessey. A Koenigsegg pedig türelmesen kivár.
Szóval még tavaly a Bugatti egy átalakított Chiron segítségével felállította a 490,4 kilométeres óránkénti sebesség rekordot, amire a Hennessey egy “gratulálunk, a kihívást elfogadjuk” válasszal reagált. Persze, nem a levegőbe ígérgetnek az amerikaiak, hiszen ekkor már javában tartott a Venom F5 fejlesztése.
Ez lesz az az autó, mellyel át szeretnék lépni az 500 kilométeres óránkénti álomhatárt. Ennek érdekében lóerőben a Bugatti szintjét hozzák ( a 6,6 literes ikerturbós V8-as Hennessey motor 1800 lóerőt képes leadni 1617 Nm nyomaték mellett), súlyban viszont cél a konkurens márka alá licitálás. Persze, a Chiron is egy roppant kihegyezett rekorder gép, így szükség van a mérnöki bravúrokra. Hát íme, itt az első.
A Hennessey ugyanis bemutatta a Venom F5 karbon kompozit monocoque vázát, mely jóval fejlettebb, mint amit eddig láthattunk. A súlya ugyanis mindösszesen 82 kilogramm, ám a torziós szilárdsága egészen elképesztő 52 000 Nm/fok. Bizony, gyakorlatilag két ember könnyedén arrébb teszi, ám ahhoz, hogy 1 fokot csavarodjon a váz, több mint 5 tonnás behatásnak kell kitenni.
És ez még csak az egyik részlet, igen sok érdekességgel találkozhatunk még a beígért augusztusi premierig. Egy biztos, a Hennessey tényleg komolyan veszi a sebesség háborút…