Újabb kisautók tűnnek el a szalonokból
Az elektromos átállás és a nyersanyaghiány egyaránt egyre feljebb nyomja az autók árát. A legtöbb gyártó szerint így már a városi kisautókat lehetetlen lesz eladni, így egyre többen engedik el ezen modellek kezét. Most az Audi is bejelentette, hogy nem lesz több A1 és Q2.
Az autóiparban lezajló változások talán sosem voltak még annyira hatással a kínálatra, mint amit most megfigyelhetünk. Az elektromos átállás az akkumulátor-technológia jelenlegi fejlettsége miatt alaposan megdobja az autók árát, ráadásul a folyamatos nyersanyaghiány még tovább tetézi a bajokat.
A változások leginkább a kisebb városi modellek esetében jelentenek nagy problémát, hiszen ezek célközönsége a legérzékenyebb az árazásra, így a gyártók már most is kimondottan alacsony profittal dolgoznak ezen esetekben. A tovább növekedő árak pedig lassan azt idézik elő, hogy vagy horror áron kezdik el értékesíteni a kisautókat, vagy pedig nemes egyszerűséggel lemondanak róluk, mielőtt ráfizetéses lesz a dolog.
Ez utóbbit választotta az Audi is. Markus Duesmann vezérigazgató ugyanis bejelentette, hogy nem lesz utódja a jelenleg kifutó A1 szériának, helyette inkább a nagyobb modellek fejlesztésére és bővítésére fordítják az energiájukat és a tőkéjüket. Ami még ennél is meglepőbb, hogy a Q2 is befejezi a pályafutását a jelenlegi generációval, azaz míg sok gyártó a kis városi modellek SUV-osításában látja a megoldást, az Audi szerint ez sem járható út.
A bejelentés nem azt jelenti, hogy már holnaptól nem lesz elérhető az A1 és a Q2, hiszen mind a kettőnek van még legalább 2-3 éve a modellciklusból, amit jó eséllyel még kifuttatnak a gyáriak. Az Audi a jelenlegi tervek szerint a belsőégésű motorokkal is leszámol 2030-ig, az utolsó benzines újdonság megjelenése 2026-ra tehető, utána már csak az elektromos hajtásé lesz a főszerep a palettában.