______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

További késésekkel számolhatnak az új autót vásárlók

hirdetés

Eddig is hosszú várólistákkal számolhattak az új autót vásárló ügyfelek az alkatrészhiány és a gyári leállások miatt, most azonban még rátesz a lapátra, hogy Európa egyik legnagyobb kikötőjében munkaerőhiány miatt gyűlnek csak a szállításra váró járgányok és alkatrészek.

 

Az elmúlt pár év lényegében katasztrófával ér fel az autóiparban. A pandémia és a szerteágazó nyersanyaghiány miatt sok esetben egy évvel is megnyúltak a várólisták, ráadásul az autók egyre inkább drágulnak, a felszereltségük az említett okok miatt pedig sok esetben csökken.

Mikor lábalunk ki ebből a helyzetből? Egyelőre ezt nehéz megmondani, főleg annak függvényében, hogy újabb és újabb tényezők bukkannak fel, melyek csak tovább rontanak a helyzeten. Most például logisztikai problémák miatt készülhetnek még nagyobb késésre többek között a BMW, a Stellantis és a Tesla vásárlói.

hirdetés

A CNBC információi szerint ugyanis óriási káosz alakult ki Európa egyik legnagyobb ipari kikötőjében, a németországi Bremerhavenben, ahol már most óriási mennyiségű jármű gyülemlett fel és nem tudják őket tovább szállítani. Miért? Nemes egyszerűséggel munkaerőhiány miatt. A jelentések szerint ugyanis nincs elegendő sofőr a konténerek és autók mozgatásához, így azokat a probléma megoldásáig tárolni kell, a kontinensre behozatal és kiengedés pedig addig szünetel. Ez nem csak az autókra, hanem az alkatrészekre is vonatkozik, ami pedig a gyárak működési folyamatait akasztja meg komoly mértékben.

“Masszív késésekkel kell számolni. A BMW esetében minimum plusz három hónappal kell számolni, mert a gyártó tovább halmozza az autókat, melyek az extrák, például az iDrive rendszer irányítópaneljének beszerelésére várnak.”- közölte Andreas Braun logisztikai szakértő a CNBC megkeresésére.

hirdetés

A probléma ráadásul nem csak a sofőrök hiányára vezethető vissza, hanem a szállítások azért is akadoznak, mert a 2019-es állapothoz képest 13 szállítóhajó esett ki a globális palettából a pandémia miatt, tehát a szállítókapacitás jelentősen csökkent, míg a kínai termékek iránt egyre nagyobb a kereslet Európában.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button