Tovább bővült a BYD európai palettája
A BYD egy további modellel bővítette az európai palettáját. A SEAL U nem csak a technológiák terén, hanem a biztonság kérdésében sem ismer kompromisszumokat.
A BYD napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő márkája, mely az autóiparban sosem látott mértékű és gyorsaságú globális terjeszkedést visz véghez mostanság. Tavaly év végén nálunk is megnyíltak az első szalonok, most pedig máris egy újabb modell kerül fel a palettára. Ez a SEAL U, mely nem simán egy enyhén módosított SEAL, hanem egy teljesen új konstrukció.
Eleve, a most érkező autó egy elektromos családi SUV, mely 4,78 méteres hosszával, 2,76 méteres tengelytávjával és teljesen sík padlókialakításával a kategória egyik legtágasabb utasterét kínálja a vásárlóknak. Mindezek mellett a csomagtérre sem lehet panasz, az alapból 552 liter az ülések ledöntésével pillanatok alatt 1440 literig bővíthető.
Fontos kiemelni, hogy a SEAL U már messze nem olyan kínai autó, amiket 5-10 évvel ezelőtt emlegettek az emberek. Ott van például mindjárt az öt csillagos Euro NCAP törésteszt, melyen egészen elképesztő 90 százalékos felnőtt utasvédelmet és 86 százalékos gyermekvédelmet tudott felmutatni az autó. A teszteredmények szerint a SEAL U utascellája stabil maradt a frontális félátfedéses teszt során is, a tesztbábúk azt igazolták, hogy a vezető és az utasok térd- és combcsont-sérülésének esélye nagyon alacsony, és az első utas kockázati mutatói is minimálisak valamennyi kritikus területen.
A belső tér kialakítása prémium hangulatot sugároz, a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége pedig európai szemmel sem hagy semmi kívánnivalót maga után, ráadásul magasabb felszereltségi szinteken légtisztító rendszerrel is kiegészített PM2.5-ös szűrő garantálja, hogy a kintről beszűrődő rossz minőségű levegő se rontsa az összképet.
Ahogyan azt már más BYD modellekben megszokhattuk, a méretes infotainment kijelző (12,8 vagy 15,6 col képátlóval felszereltségtől függően) elektromosan elforgatható így mindig a számunkra legkényelmesebb elrendezést használhatjuk menet közben. Tech szinten további érdekesség, hogy a BYD applikációval az autó bizonyos funkciói távolról is vezérelhetők. Beindítható például a légkondi vagy az ülés fűtése/szellőztetése, nyithatók az ajtók és az ablakok de akár még hangjelzést is aktiválhatunk, ha éppen annak látjuk szükségét.
Aktív biztonsági rendszerek egész tárháza áll a rendelkezésünkre a SEAL U esetében is. A négy radarra és egy kamerára támaszkodó rendszer képes megelőzni a ráfutásos baleseteket, de figyeli a mögöttünk történő és oldalirányú eseményeket is. Természetesen a távolságot és sávot is tartó tempomatot már ki sem kell emelni, ahogyan az adaptív LED fényszórókat sem.
A meghajtásról egy 160 kW-os elektromos motor gondoskodik, mely kétféle BYD Blade technológiás LFP akkumulátorból nyerheti ki az energiát. Alap esetben (Comfort felszereltség) egy 77 kWh teljesítményű csomaggal találkozhatunk 420 kilométeres WLTP hatótávval de kérhető egy 87 kWh teljesítményű megoldás is (Design felszereltség), mellyel már 500 kilométeres egy töltéssel megtehető távot ígérnek a gyáriak.
A BYD tehát töretlenül fejleszti a hálózatát és a kínálatát egyaránt, aminek meg is lett az eredménye már tavaly év végén is. 2023 utolsó negyedévében ugyanis a gyártó megszerezte a világelsőséget az akkumulátoros elektromos autók piacán, miután globálisan 526 ezer ilyen autót tudtak értékesíteni, megelőzve a Tesla 485 ezer darabos eredményét.
Ehhez kellett az is, hogy csak tavaly a BYD 170 új szalont nyitott meg Európában, amivel már 255 szalonban és 19 európai országban kínálják a modelljeiket a vásárlóknak.
Hova tovább? Természetesen továbbra is a terjeszkedés áll a középpontban, na meg a márka megismertetése az emberekkel. Ennek egyik nagy fegyvere lesz, hogy a 2024-es labdarúgó EB fő autóipari támogatója már nem a Volkswagen, hanem bizony a BYD lesz!