Tojoda Akio szerint csak minden harmadik autó lesz elektromos a jövőben
A Toyota igazgatótanácsának elnöke a Tokiói Autószalonon beszélt arról, hogy szerinte a tisztán elektromos autók térnyerése közel sem lesz akkora volumenű a jövőben, mint ahogyan arra sok gyártó számít. Maximum 30 százalékos piaci részesedésre számít a márka alapítójának unokája.
Manapság, amikor minden gyártó szinte kizárólagosan az elektromos fejlesztésekre koncentrál, igencsak meglepő, ha egy fontos autóipari szereplő éppen ezen törekvések ellen szólal fel. Márpedig Tojoda Akio pontosan ezt tette meg a Tokiói Autószalonon tartott beszédében.
A márkát alapító Tojoda Kiicsiro unokája, aki tavaly mondott le a Toyota vezérigazgatói székéről, ugyanis ismét kifejtette, hogy szerinte teljesen rossz irányba megy a többség több szempontból is. Az első állítása a fejlődő országokban a közlekedés ellehetetlenülésére tér ki: “Egymilliárd ember él a világon elektromos áram nélkül. A károsanyag-kibocsátás elleni harcnak nem lehet az az eszköze, hogy megfosztjuk őket a választás szabadságától, az utazás lehetőségétől”
Mindezek mellett Akio Tojoda szerint azért sem járható az az út, mely kizárólag az akkumulátoros elektromos autókat helyezi előtérbe, mert ezzel nagyon sok ember munkahelye szűnik majd meg a jövőben, ami tarthatatlan és gazdaságilag is veszélyes lehet. “Csak Japánban öt és félmillióan dolgoznak az autóiparban. Közülük sokan élnek abból, hogy belső égésű motorokhoz gyártanak alkatrészeket. Ezek az emberek fontos szereplői a japán gazdaságnak, tudásuk nélkülözhetetlen az ország jövője szempontjából. Nem veszíthetjük el őket.”
A Toyota-elnök szerint ráadásul hiába fektetnek sok pénzt az átállásba a gyártók, reálisan gondolkodva sosem fog annyira elterjedni a tisztán elektromos autózás, hogy az meghatározóan átalakítsa az ipart. Szerény számításai szerint például nagyjából 30 százalékos lehet majd a jövőben a kizárólag elektromos autók aránya a komplett állományra vetítve. “Meggyőződésem, hogy a szénsemlegességért folytatott küzdelemben igenis jut szerep a belső égésű motoroknak. Látszólag ezzel visszafelé lépünk az időben, ám pont ellenkezőleg: így juthatunk a leghatékonyabban előre.”
“Vannak, akik rajonganak a belső égésű motorokért, a hangjukért, az illatukért. Mások az akkumulátoros elektromos autókat kedvelik. Egy harmadik csoport szerint a hibridek jelentik a megoldást – és akkor még nem beszéltünk a plug-in hibridekről és a hidrogénről, mint energiahordozóról. A hajtást bármi biztosíthatja. Csupán egy dolog van, ami biztos: a szénkibocsátás a közös ellenségünk!” – foglalta össze filozófiáját Tojoda Akio.
forrás: Smarter Media automotive newsroom