Autós HírekFlotta

Területi képviselők versenye – MHC Magazin

Új rovattal jelentkezik megújult Magazinunk! Egy-egy kategória legjobb flottaautóit hasonlítjuk össze, hogy megkönnyítsük a kiválasztás folyamatát. Látszólag minden autó ugyanazt tudja, de mégsem: motorizáltságban, felszereltségben, elérhetőségben jelentős különbségek alakultak ki az elektromos átállás miatt. Ki az, aki még gyárt dízelt? Melyik az a modell, amiből már van és valóban elérhető a plug-in változat? Első cikkünkben a legkeresettebb flottás kategóriában nézünk szét, ahol Focusra, Octaviára, Ceedre és Corollára esett választásunk. Miért? A cikkből kiderül.

Skoda Octavia Combi 115le dízel AT

Bemutatkozás
A Skoda Octavia-t a céges flották királyaként keresi mindenki, bár az utóbbi időszakban kevésbé elérhető, és meg is drágult.
Miért szeretik?
Praktikus megoldásokkal és bőséges helykínálattal a hátsó sorban is mindenkit levesz a lábáról, sok extra külön-külön kérhető bele.
Kinek kínáljuk?
Akinek fontos az alacsony fogyasztás és megbízhatóság egy autóba gyúrva. Aki rengeteget van úton, és az autója az irodája.
Cégesautó adó
16.000,-Ft
Fogyasztás
4,2 liter/100km
Mire való?
Évi 30-40ezer km-re, hosszútávú utakra.
Mire nem való?
Rövid városon belüli ügyintézésekre.
Helykínálat elől
A VW csoport kiemelten figyel a vezető kényelmére. Ennek megfelelően mindenben segíti a felhasználót, hogy a lehető legotthonosabban teljen az autóban töltött idő.
Helykínálat hátul
Az Octavia mindig híres volt a kategórián belüli kiemelkedő helykínálatáról és roppant kényelmes belteréről, ez a legújabb generációnál sem változott.
Brand & Image
A Skoda, bár nincsen már szüksége arra, hogy bizonyítsa minőségét, hiszen azt már megismerte a világ, ezért a gyártó az Octavia külső megjelenésével kavarta fel az állóvizet. Most már elmondható erről a típusról, hogy megbízható, tágas, és immáron a trendeket követve a megjelenésben sincsen hiba.
Ajánlott specifikáció
Ambition + egy-két hasznos extra
Elérhetőség
Készletre érkezőkből lehet választani, rendeléskor még mindig túl sokat kell várni.

Ford Focus Kombi 115le dízel AT

Bemutatkozás
Sokáig jelentős szereplője volt a Focus az utcaképnek Európa szerte. A sok trónkövetelővel szemben a Ford újra felvette a kesztyűt, és ismét egy ütőképes flottaaautóval állt elő a gyártó, ráadásul van még belőle dízeles.
Miért szeretik?
Fiatalos, dinamikus megjelenés, kifejezetten tágas beltér, jól tapad az úton, az unisex kialakítás férfiak és nők tetszését egyaránt elnyeri.
Kinek kínáljuk?
Aki egy feszes, kissé sportos, de ugyanakkor takarékos kombit keres magának, és a családnak.
Cégesautó adó
16.000,-Ft
Fogyasztás
5,5 liter/100km
Mire való?
Közép- és főleg hosszútávú utazásokra ajánljuk.
Mire nem való?
Rövid, pár km-es munkába járásra.
Helykínálat elől
Rengeteg fejlesztéssel igyekszik a Ford a felhasználói élményt magas szintre emelni, így az új Focus sok újítással várja leendő felhasználóit.
Helykínálat hátul
Az újítások mellett megmaradt a tágas belső tér, amely 4 ember számára kényelmes utazást biztosít mindenkinek.
Brand & Image
Ugyan a gyártó maga régóta jelen van a piacon, de nem elégedhet meg az idősebb korosztály kiszolgálásával, az új design-nak köszönhetően a fiatalok számára ugyanúgy vonzó választást kínál. A Focus pedig pont azt a rést töltheti be, amely mindenki számára elérhető és kielégítő típus lehet a mindennapokban.
Ajánlott specifikáció
Titanium, esetleg egy-két kiegészítő csomaggal bővítve.
Elérhetőség
Rendelésből 3-4 hónap alatt megérkezik, automata dízel konfigurációban.

Kia Ceed SW 1.5b MAN

Bemutatkozás
A Ceed SW a magyarországi flottapiac utóbbi két évének legmeghatározóbb szereplője. Jelenleg benzines vagy plug-in motorral érhető el, melyből mi a benzinest mutatjuk be.
Miért szeretik?
Friss, megnyerő design, megfelelő méret egyszemélyes használattól a családos-kutyás verzióig.
Kinek kínáljuk?
Ha ár-érték arányban rendkívül jól felszerelt járművet keres.
Cégesautó adó
20.000,-Ft
Fogyasztás
6,4 liter/100km
Mire való?
Évi 15-20ekm-re sok rövid- és középtávú útra.
Mire nem való?
Ha állandó autópályázás a cél, akkor inkább egy dízeles kombit válasszunk.
Helykínálat elől
Állítható magasság, Goldban: deréktámasz is. 2 m-es magassági jól beállítható minden. A motor a kategóriájához képes megfelelő dinamizmust ad.
Helykínálat hátul
A hátsó üléssor átlagos embereknek jó, inkább két emberes mint három. A csomagtartó kategória átlagosa.
Brand & Image
A KIA márka megérkezett a megbízható és kiemelkedő középautók mezőnyébe. Szeretik a felszereltségét, a kedvező ár-érték arányát és a 7 éves garanciát.
Ajánlott specifikáció
A Silver csomag már megfelelő, a Gold ár-érték arányban picit még jobb lehet.
Elérhetőség
Silver 1.5 manuális váltóval 3-4 hónap alatt megérkezik Zsolnáról.

Toyota Corolla TS 1.8 b hybrid

Bemutatkozás
A legősibb hybrid rendszerrel ellátott környezet-trendileg is elfogadott megoldással szerelt Corolla globális modell hatalmas népszerűséggel.
Miért szeretik?
Szeretik, mert nem dízel, de nem is sokat fogyasztó benzines. Egy lépés a fenntarthatóság felé.
Kinek kínáljuk?
Aki eltudja fogadni, hogy a hybrid rendszer kisebb dinamizmust ad, mind benzines mind dízeles autókhoz képest környezetvédelemért és végtelen nyugalomért cserébe.
Cégesautó adó
16.000,-Ft
Fogyasztás
5,3 liter/100km
Mire való?
Városi, elővárosi utazások,  max. 110-130km/h-s tempó között.
Mire nem való?
Féktelen száguldás, padlógázas előzések.
Helykínálat elől
Japános belső – más, mint a német autóknál. Elektromos deréktámasz is van az állíthatóság mellé, sőt vezeték nélküli telefontöltő is.
Helykínálat hátul
A hátul ülőknek is jut hely, kb. 180 cm-es magasságig kényelmes. Inkább két felnőtt mint három.
Brand & Image
A Toyota a magyar emberek körében a megbízhatóság szimbóluma. A hybrid rendszerrel egyre több vállalat szívébe lopja be magát, mert már jelezni tudják a világ számára, hogy megtették az első lépést a környezetbarátabb közlekedés felé.
Ajánlott specifikáció
Comfort+Tech. E fölött már csak luxust vagy designt kérhetünk az autóba.
Elérhetőség
Készletről – ha van. Rendelés jelenleg túl hosszú.

A kialakult helyzetben láthatjuk, hogy szükségletünk meghatározása után a legfontosabb két kérdés a motorizáció és az elérhetőség. Tisztán kivehető, hogy mindegyik márka ráállt egy-egy sláger verzióra, amit ők jól tudnak gyártani, vagy amiben az eladási sikereket reméli. Jelenleg nem korlátlan a választási lehetőségünk, ami nem feltétlen baj, hiszen mindegyik modell kiválóan megállja a helyét a flottában – ha arra használjuk, amire motorizáltsága predestinálja.

szerző: MHC Mobility

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button