Technikailag és dizájn tekintetében is modernebb lesz a Dacia Spring
A Dacia hivatalosan jövő héten, a Genfi Autószalonon leplezi le a Dacia Spring alapos ráncfelvarrását, mely a gyáriak szerint minden tekintetben többet nyújt, ráadásul olcsóbban, mint eddig.
Pár nappal ezelőtt számoltunk be róla, hogy a Dacia francia képviselete egy sejtelmes képpel utalt arra, hogy ráncfelvarrást kap a kis elektromos Spring. Most meg is érkeztek az első gyári képek és információk, a teljes leleplezésre azonban jövő hét hétfőn, a Genfi Autószalonon kerül sor.
Elsőre látszik, hogy a kis villanyos is az új Duster által bevezetett márkaarculatot viseli mostantól magán, azaz itt is megjelenik az új emblémát vizuálisan meghosszabbító díszítő elem a kocsi orrán, illetve a LED-es fényszóró is a része ennek a formai játéknak.
Több műanyag elemet is láthatunk a karosszérián, ami nem csak praktikus a sérülések minimalizálásánál hanem tovább emeli vizuálisan a manapság továbbra is nagyon felkapott SUV jellegű dizájnt.
A belső tér drasztikus átalakításokon ment keresztül. A sokak által kritizált extrém kopogós műanyagokat puhábbakra cserélték illetve kényelmesebb üléseket tettek az utastérbe. Feláras extraként most már kérhető egy 10 colos infotainment kijelző a digitális műszeregység mellé, alapáron viszont továbbra is csak egy telefontartó jár. Szintén feláras extra a zárható kesztyűtartó, illetve a kocsi orrában kialakított kisméretű csomagtartó is. A hátsó csomagtér mérete változatlan.
A hajtáslánc nem változott, azaz továbbra is maradt a 26,8 kWh teljesítményű akkumulátor és a 45 vagy 65 lóerős elektromos motor. Ezen azért nem változtattak, mert a gyártó statisztikái szerint a Spring felhasználók átlagosan napi kevesebb mint 40 kilométert autóznak csak és hetente egyszer töltik az autójukat, azt is a többség otthon, konnektorról oldja meg. Ezeket a preferenciákat pedig bőven kiszolgálja a jelenlegi technológia.
Ami viszont ennél is fontosabb, hogy a gyártó ígérete szerint nem hogy drágulna a jövőben a Spring, hanem olcsóbb is lesz valamivel. “Ez lesz a legolcsóbb teljesen elektromos autó a piacon”- hangzott el a Dacia Párizsban tartott sajtóbemutatóján. De hogyan is fog pontosan kinézni a matek? A magyar árazás jövő hónapban válhat publikussá.