Tanulmányként mutatkozott be, de gyártásba kerülhet a BMW Skytop
A BMW első targatetős megoldása mutatkozott be a napokban egy tanulmányautó formájában. A Skytop azonban közel sem biztos, hogy megmarad ebben a státuszban, a gyártó vezető formatervezője ugyanis már egy limitált szériáról beszél.
A BMW nagy dobása volt az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen egy új, kimondottan szemet gyönyörködtető koncepció bemutatása. Ez a Skytop, mely egyben a gyártó első targa, azaz kivehető tetős próbálkozása.
Dizájn szempontjából a gyártó szerint a legendás BMW Z8 ihlette a tanulmányt, amit el is lehet hinni nekik, hiszen az élesen előre ugró orrba és a hátsó traktus kialakításába egyértelműen bele lehet látni azt. Fontos azonban, hogy ebben az esetben a roadster kialakítást választották a bajorok, azaz a B-oszlopot nem lehet eltávolítani, de legalább a hátsó kis ablakocska gombnyomásra leereszkedik, ezáltal szellősebb teret kialakítva.
Érdekesség még, hogy maga a kivehető tető nem színre fújt, hanem a belső térrel megegyező színű bőrözést kapott. Maga a beltér egyébként tipikusan beleillik a bajor gyártó jelenlegi kínálatába, de azért helyenként feltűnik egy-egy kristály díszítés, na meg persze magával a bőrözéssel is bőkezűbben bántak, mint egy széria modell esetében.
Na de, vajon mi lesz a sorsa a tanulmánynak? Marad egyszeri próbálkozás, vagy pedig értékesítésre kerül pár példány az M8 Competition duplaturbós V8-as 625 lóerős hajtását tartalmazó autóból? Erre maga a BMW vezető dizájnere, Adrian van Hooydonk tért ki a prezentáció után felmerülő kérdéseknél.
A Skytop jelenleg egy egyetlen darabos tanulmány, de ha van igény rá, akkor ki fognak adni belőle egy igencsak limitált, csupán 20-25 darabos szériát, természetesen csillagászati árazással. Ha a visszajelzések azt támasztják alá, hogy lenne vevő az autókra, akkor a tervek szerint 2025 végén vagy 2026 elején mutatnák be a Skytop végleges változatát.