Olvastár

SzuperlatiSUV – Felfrissült az Opel Grandland

Mintegy ötévnyi piaci jelenlét után újult meg az Opel legnagyobb SUV modellje, a Grandland. Természetesen a paletta képére húzták ezt a modellt is a gyáriak, amit mi Németországban próbálhattunk ki.

 

Németországban olyan a szerda délelőtt, mint nálunk egy hosszúhétvége legnemesebb napja. Az éttermek kerthelyiségei rogyásig vannak emberekkel, a hegyi szerpentineken napi használós old- és youngtimerek koptatják a gumit, rendszeres időközönként lakóautók bontják meg a táj egységes zöldjét. A Frankfurt melletti Taunus hegység útjain próbáltuk ki az Opel legnagyobb SUV-jának frissített verzióját. Igen, erről hegyvonulatról kapta a nevét a Ford 55 éven keresztül gyártott családi modellje.

A 2017-ben bemutatott Grandland X már nem hajolhatott el az Opel egységes és modern arculati átalakulása elől. A legszembetűnőbb változás az autó orrán látható, a hűtőrács klasszikus formája helyett a fényes műanyaglapok rejtik a gépészetet. Az első fényszórók alapból is ledesek, de az extralistáról beikszelhető az „Intellilux Pixel” fényorgia, ami oldalanként 84 darab leddel és egy kamera vezényletével változtatja dinamikusan a vetítési képet.

A karosszérián tovább haladva már nem találunk jelentősebb változásokat. A csomagtéren megjelenik az aktuális trend szerinti hatalmas betűkkel kirakott típusjelzés, a GS Line felszereltséghez pedig megkapjuk a lakkozott feketére fényezett külső műanyagokat.

A belső tér sem maradt érintetlenül, megújult a teljes műszerfal. Kizárólag digitális kijelzőkön kommunikál az autó, felszereltségtől függően hét, vagy tizenkét hüvelykes monitorokon. A rendszer gyors, szép is a klíma külön panelt kapott, fizikai gombokkal is vezérelhető. Sajnos a tolatókamera felbontása méltatlanul alacsony, ettől függetlenül remekül használható. A kárpitok és műanyagok minősége megfelelő, a zongoralakk fényes felülete még mindig az ujjlenyomatok neodímium mágnese.

A motorpaletta az egykettes, háromhengeres, 130 lóerős turbómotorral kezdődik. Az ugyanilyen erős, 1,5 literes dízelmotor mellé rendelhető a nyolcfokozatú automata sebességváltó is, a zöldrendszámos lét, viszont innen kezdődik: 224 és 300 lóerős hibridek támaszkodnak az 1,6-os turbómotorra. A 180 lóerős benzinmotor nyolcfokozatú automata váltóval és az első tengelyekre dolgozó, 110 lóerős villanymotorral lendíti a bódét. A legmagasabb felszereltségi szinten a hátsó tengelyek fölé is jutott elektromos hajtás, további 113 lóerőnyi akarattal. Az így kialkudott 300 lóerő és 520 Nm nyomaték már zavarba ejtően nagyívű gesztus egy városi terepjáró esetében. Ha okot kellene találnom rá, akkor a hatalmas lakókocsi, vagy motorcsónak vontatása a legésszerűbb magyarázat a méretes ménesre.

A rendes méretű, használható akkupakk segítségével igazi ingázó lehet a Grandland. Amíg tart az elektron-szufla, az első hatvan kilométeren kettő liter alatt marad a fogyasztás, utána akár nyolc litert is elkérhet peckes egyhatos. Az akkumulátor két óra alatt feltölthető, munkába járásra ideális partner a tágas Opel.

Először az elsőkerék hajtású hibridet próbáltuk ki, városban, hegyen-völgyön át. Aki ilyen autót vásárol annak biztosan nem a sportosság, a vezetési élmény lesz a legfontosabb. Csendesen suhanó, modern, nagytestű SUV a Grandland. Halomba gyűjtött biztonsági és kényelmi rendszerek dolgoznak a haladás kalandmentessé tételének érdekében, se zaj, se rázkódás csak vegytiszta haladás. Ennyit akar és tud.

Az összkerekes verzió néha furcsán bizonytalankodik a benzinmotor és sok villanymotor vezérlésekor. Lehet, hogy több idő kell az adaptív rendszernek, hogy megtanulja a kottát?  Ki tudja. Hosszabb együttlét tudja csak eloszlatni a kételyeket.

A dízel verziókkal csak egy rövid légyottra volt alkalmam. Az én hibám, tudom, de a tesztflotta kerregős változatai egytől-egyig szélvédőfűtéssel voltak ellátva. Ahogy beülök egy ilyen autóba és meglátom a fűtőszálakat, másra már nem is tudok figyelni. Vonalkák mindenhol, amíg a szem ellát. Így gyorsan visszavittem a dízel Opelt, sajnálom.

Az új Grandland alapváltozata 7 990 000 forint, a hibridek 13,5 millió forinttól hozhatók ki a szalonból.

Pere László

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button