Személy- és teherszállító kivitelben is bemutatkozott az új Mercedes Citan
Kompakt méretei ellenére tágas terekkel büszkélkedhet az új Mercedes Citan, mely már most elérhető személy- és teherszállító kialakításban is. Egyelőre benzines és dízel egységeket kínálnak hozzá, de jövőre jön az elektromos is.
A Renault-Mercedes összefogás gyermekeként született meg az előző generációs Mercedes Citan, a recept pedig azóta sem változott. Az új generáció most is a Kangoo alapjait hasznosítja, de a dizájn alaposan eltér a franciák kínálatától.
Az új Citan már a kezdeti időkben elérhető teher- és személyszállító kivitelben egyaránt. Az előbbi esetében a dobozos felépítmény akár 3,05 méter hosszú tárgyakat is el tud nyelni, a rakodható terület pedig 2,9 m3-t tesz ki. A hátsó ajtók aszimetrikus felépítésűek, a bal oldali valamivel nagyobb, így kisebb tárgyak “bedobálásához”, elég azt kinyitni. Oldalsó ajtókból igény szerint akár kettő is lehet.
A személyszállító kivitel esetében osztottan síkba dönthető hátsó üléseket találhatunk hátul, illetve több a praktikus tárolórekesz is. A beltér dizájnja és kialakítása a Mercedes sajátja, ott nem találhatunk testvéri szálakat a Kangoo megoldásaival.
Már alapáron igen gazdag felszereltségre számíthatnak a vásárlók és természetesen nem maradhat ki a szórásból az MBUX infotainment rendszer is, mely mesterséges intelligenciával próbálja teljesíteni minden parancsunkat a szokásos “Hey Mercedes” felkiáltás után.
A motorpaletta kezdetben benzines és dízel erőforrásokból épül fel 75-131 lóerős teljesítménytartományban, de jövőre jön a teljesen elektromos változat is, mely 300 kilométer alatti hatótávval leginkább a városi fuvarozók igényeit szolgálja majd ki.