______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Számít még a dízelekre az Audi

hirdetés

Abban a korban, amikor mindenki az elektromos jövőt hajszolja, bátor húzásnak tűnik a paletta gázolajos kibővítése. Pedig van még benne ráció, legalábbis az Audi A8 esetében mindenképp.

 

Már a csapból is az folyik, hogy a “tisztán” elektromos hajtásláncoké a jövő. Persze, van benne valami, de még nagyon-nagyon sokat kell fejlődnie nem csak a technológiának, hanem egy egész iparágnak is ahhoz, hogy ez a megoldás kompromisszumok nélkül az autózás minden tekintetében élhető legyen. Mert bizony, amíg keresgélni kell a töltőket, a gyárilag megadott hatótávok csak légkondi nélkül gyengéden gurulva tarthatók, ráadásul egy-egy töltési folyamat a normál tankolás idejének a sokszorosát veszi igénybe, addig nem lehet mindenkire rátolni a villanyosítást. Főleg azokra nem, akik sokat mennek, a legtöbb esetben autópályán vagy országúton.

Mert bizony ez az a “terep”, ahol már a benzin-elektromos hibrid hajtás is elvérzik. Miért? Mert az akkumulátorokból nagyobb tempónál (már ha egyáltalán engedi a rendszer a villanymotort autópályázáskor működni) pillanatok alatt kifogy a szufla, aztán onnantól kezdve már csak a hibrid rendszer tömegét cipeljük magunkkal, az előnyét cseppet sem élvezzük. És ez az oka annak is, hogy bizonyos kategóriák esetében még ma is megállja a helyét a dízel. Mit megállja, a kedvező fogyasztásból és a nyomatékból adódóan ez az igazán optimális választás!

hirdetés

Tudja ezt az Audi is, hiszen különben nem jelentett volna be egy új dízel egységet az A8 kínálatában. Bizony, most már kapható az SQ7 4 literes V8-as duplaturbós gázolajos motorja a méretes prémium szedánhoz is, igaz mild-hibrid rendszerrel kiegészítve. Persze, korábban arról volt szó, hogy a hibrid hajtás ebben a kategóriában fölösleges, ám a 48V-os kiegészítő nem képez lényeges túlsúlyt viszont közelebb hozza a kötelező emissziós normákhoz az autót.

Tehát itt az új motor 60 TDI megjelöléssel, melynek a teljesítménye 435 lóerő egészen lehengerlő 900 Nm nyomaték mellett. Ennek köszönhetően a 2,3 tonnás limuzin 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométeres óránkénti sebességet, a végsebesség pedig 250-es tempónál van elektronikusan limitálva. Impozáns adatok, de az A8-nak nem a gyorsasági szakaszokon tündöklés az erőssége, sose volt az. Adott viszont a 7,7 literes fogyasztás és a magabiztos dinamizmus, aminek köszönhetően egy tankolással a világból kimegy bármelyik üzletember kényelmesen, és még vissza is jön onnan. És bizony ez sokat jelent annak, aki sokat van az utakon. Máskülönben az elektromos és a hibrid is megteszi, de azért még a gázolaj égetésére is van bőven igény!

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button