______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

SUV-ot, de milyet? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Aki manapság SUV modellt szeretne választani, könnyen belefulladhat a bőség zavarába. Így járt Valentin is, aki ráadásul első autóként szeretne egy ilyen emelt üléspozícióval rendelkező járgányt. Pista segít neki kievickélni a mélyvízből.

 

Manapság az autógyártók palettája döntő többségében SUV modellekből áll, így aki ilyen autót szeretne magának, mindenhol lehetőségekbe botlik. Ebből adódóan a használt-piac is többszörösen telített. Na de, akkor merre induljon el az ember? Ezzel keresett meg minket egy kedves olvasónk is.

“Sziasztok!

A dilemmám már hónapok óta fennáll, a lehetőségek bőségébe már enyhén szólva is belefájdul a fejem, hidegrázásom van és úgy érzem, hogy újra óvodás akarok lenni, amikor csak levettem a polcról egy tetszőleges autót (szigorúan azt amelyiknek több volt a kipufogója) és tologattam a várososra festett szőnyegen. Bízok benne, hogy ezeket a problémákat ti is orvosolni tudjátok a segítségetekkel és nem kell pszichológushoz fordulnom heteken belül.

hirdetés

Első autó vásárlás előtt állok, több típust is kiszemeltem, olvasom róluk a különböző teszteket és használói véleményeket. A lényeg, hogy egy közepes csomagterű (350 l +), magas (SUV), takarékos, de dinamikusságot nyújtó motorral rendelkező és megbízható autó legyen, amit nem undorral vezet az ember, ha már van. -Ezen kitételek fontosság szerint fordított sorrendben érvényesek.- Mindemellett hajtás tekintetében főleg dízelben gondolkodtam, mivel többnyire 150-400 km -es távokon használnám, városban és rövid utakra csak ha szükséges, viszont az átlagos havi futásteljesítmény becslésem szerint 1500 (+/- 300) km környéke lenne, tehát a benzin -esetleg lágy-hibrid- sem elvetendő (gondolom) és ezzel is teljesen megbarátkoznék. Árkategóriát tekintve 4-6 millió forintban egyeznék ki a dologgal. Ja, és majd elfelejtettem, a párommal ellentétben állapotot nézek és nem futásteljesítményt…

Az általam kiszemelt típusok:
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D
Jeep Renegade 2.2 CRD / Mjet
Jeep Compass 2.2 CRD / Mjet
Toyota RAV4 2.2 D-4D
Hyundai Tucson 1.6 GDI, 1.7 CRDi
Hyundai Kona 1.6 T-GDI, 1.6 CRDi

hirdetés

De ha nem kötöm az ebet a karóhoz:
Alfa Romeo Giulia 2.2 D (tudom… teljesen más kategória, de egyszer élünk és kell az élmény ebben a kiszabott világban)

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdvözlettel: Valentin

Ui.: Elnézést, hogy kicsit túldramatizáltam, de ebben a helyzetben ki ne tenne ilyet?”

Adottak a kinézett modellek, az igények és a keret is. Lássuk, Pista mit tud ebből kihozni.

Szia Valentin!

Nagy fába vágtad a fejszédet, ha el akarsz igazodni ebben az útvesztőben, ráadásul összemosódnak már a határok a klasszikus SUV-ok (Rav4) és az emelt crossoverek (pl. Kona) között.

Mindig próbálom magam beleélni a kérdező helyzetébe, ezért nyilván csak arra tudlak elvinni, amerre én indulnék.

Az mondjuk valószínű, hogy a használt, koros, ámde modern és drága technikával teleaggatott (egr, dpf, nagynyomású szivattyú, intercooler, vgt-s turbó, heroinárban mért injektorok) Távol-Keleti common rail dízeleket egyszerűen elkerülném, ahogyan a direktbefecskendező kis turbómotorokat is. Nem kell a gyomorgörcs és a balhé, hogy mikor csöpög be egy javíthatatlan Denso injektor vagy fossa el magát egy méregdrága befecskendezőrendszer valami miatt, ami mondjuk egy szívóbenzines kivitelnél nincs.
Ha – ismétlem HA – ezek közül a típusok közül kéne választanom, akkor alapvetően a kétliteres, szívóbenzines RAV4-re vagy CRV-re szavaznék, ezeket a ketyegő pénzszivattyúkat pedig meghagynám annak, aki nem tudja összevetni a 3-4 év alatt alkatrészre és szervízre elköltött pénzt azzal az üzemanyag-mennyiséggel, amit így beletankolhatna, még ha picivel többet is fogyaszt, mint a dízel.
Nekem egyszerűen nem érne annyit, hiába tudom jól, hogy megjelennek majd a kommentablakban azok, akik 7 millió kilométernél járnak majd a D4D Toyotájukkal vagy a CRDi Hyundaijjal.

Sajnos a 80 százalékuk a korosabb dízel SUV-oknak már inkább csak életben tartott, savanykás kipufogógázt szomorúan eregető kitaposott mamusz, amiket addig használtak, amíg mennek, “hiszen japán, koreai, ez bírja, nem kell ennek semmi, csak tankolni”, aztán olyanok is.
Nagy mázli kell a jóhoz, a benzinesnél pedig legalább nyugtatóbb a tudat, hogy ha összeomlik is, az olcsóbb lesz, mintha a modern dízel tenné ugyanezt.

De amúgy vedd meg a Giuliát. Az legalább szép.

Üdv
Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button