______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Sportos autó a mindennapokra? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Olvasónk ráunt a C5-ös Citroenre, inkább valami kisebb és mozgékonyabb járgányt szeretne. A keret 3,5 millió forintra tehető, így most ebben a kategóriában vizsgálódunk kicsit.

 

A Citroen C5 egy kimondottan kényelmes és praktikus autó, de az adrenalin-vadászatot nem szabad elvárni tőle. Ha mozgékonyságra és élményekre vágyik az ember, elkerülhetetlen lesz a csere.

“Kedves Speedzone.hu!

21 éves vagyok eddig egy 2013-as Citroen C5-öt használtam 2.0 HDI motorral, de meguntam, illetve nem használom ki.

hirdetés

Bekattant nálam, hogy szeretnék egy sportos, kisebb, de azért nem Fiat 500 méretű autót. Kb. fél-1 éve nézegetem a piacot, de bizonytalan lettem. Keret: 3,5 millió Ft.

A legfontosabb szempont a sportosság, de napi használós is lenne. Napi 50 km-et megyek, néha-néha hosszabb út is beugrik. A megbízhatóság is fontos, mert nincs más közlekedési lehetőség, nem szeretnék minden hónapban a szerelőnél állni.

Amiket nézegettem eddig:

hirdetés

8. generációs Honda Civic Type-R

– Ez kicsit kiesik jelenleg, fél év alatt közel 1 milliót ment fel az ára

Hyundai Veloster

– Esetleg problémás 1.6 -os GDI motor

Az erő nem olyan fontos, de azért legyen dinamikus. Tudnátok ilyen kocsikat ajánlani, esetleg véleményt formálni az említett típusokról?

Köszönöm!

Üdv,

A Horgász”

A szempontok tehát adottak, Pista pedig igyekszik a legtöbbet kihozni a dolgokból, de azért óva is int a veszélyekre.

Szervusz!

A tanácsadás ilyen esetben azért nehéz, mert ezeket az autókat nem a Szent Jobb körmenet nyugdíjas tagjai vásárolták már újkorukban sem és amire rá van írva, hogy Sport vagy Turbo, az általában úgy is használják plusz ahogyan telik az idő, úgy fogy el a kedv is a karbantartásra, kerülnek beléjük az olcsó fékbetétek és a zöldsárga szigszalag. Ritka a jó állapotú és törésmentes közöttük.
Azonban lenne két titkos tippem, egyszerűen mert tapasztalataim szerint jók és aránylag normál költségvetés mellett karbantarthatóak. De vigyázz! Ezekbe is bele lehet nyúlni csúnyán, ha már ennyi pénzt kiadsz, akkor érdemes magánszemélyt keresni és rászánni a zsetont egy körbenézésre hozzáértő szervízben.
Az egyik a Clio RS, ennyiért a 182 vagy 169 lóerősök tetejét találod, kis mázlival a 200 lóerős Clio III-ból is találsz. Szerintem az egyik legzseniálisabb, kicsi hot hatch (hiszen a hot hatch-nek mindig kicsinek kéne lennie), találsz hozzá alkatrészt is és egész jó közösséget.
Egy fokkal merészebb – ám még mindig józanul indokolható – a Mazda 3MPS, amelynél viszont fokozottan figyelj a korrózióra, főleg a futómű bekötési pontokra és érdemes belenézni egy endoszkóppal az égéstérbe is, esetleg a hengerfej állapotát felmérni. Sokat elmond a rendszeres és jó minőségű olajcseréről. Nem a legjobb kategóriájában, de a Megane RS-ek közül mind gyilkolt már és egy igazán jó Cup futóműves változat túlmutat a 3,5 millión. Turbómotor, intercoolerrel, ennek minden nyűgjével.
Ezeket is vedd számításba és ne feledd: állapotot veszünk, nem kilométert!
üdv
Vályi István

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button