Autós Hírek

Retro faktor a köbön a Fiat Panda 4×4 limitált szériája

A Fiat Panda harmadik generációja már 12 éve van jelen a piacon, így önmagában is elég retro jelenségnek számít. Viszont most kiadtak belőle egy limitált verziót, mely szemléletében egészen az 1983-as kezdetekig nyúlik vissza.

 

A Fiat jelenleg palettán lévő legöregebb modellje a Panda harmadik generációja. Immár 12 éve, 2011-ben mutatták be, azóta pedig szinte változatlanul kapható. Egy ilyen, ma már öregnek mondható modellben már magában benne van a múltidézés lehetősége, de az olaszok ezt most még egy szinttel feljebb tolták. A 4×4 kivitel kapott ugyanis egy limitált szériát, mely az első generáció 4×4-es megjelenésének negyvenedik évfordulójáról emlékezik meg.

A Panda 4×40° névre keresztelt kiadás ennek értelmében csupán 1983 példány erejéig készül majd, különlegessége pedig, hogy a Panda Cross karosszéria-elemeit használja fel elefántcsont-fehér fényezéssel és rengeteg kis apró megjelöléssel és módosítással.

A járgány oldalán azonnal feltűnik például a bordó színnel kiemelt 4×40° felirat, de nem mehetünk el szó nélkül a hátsó ablak alatt elhelyezett Panda sziluettek mellett sem. Egyik oldalon az első generáció, a másikon a legújabb felvonás körvonalai láthatók. Újak a 15 colos retro felnik is, illetve alapáron jár a fekete C oszlop és a hátsó ablakok sötétítése is.

A belső térben a műszerfalon is megjelenik az elefántcsont-fehér, illetve világos árnyalatban pompáznak az újrahasznosított szövettel borított ülések is. Ez utóbbiaknál szintén felfedezhetjük a limitált széria megjelölését illetve a Panda sziluetteket is.

Felszereltség tekintetében természetesen a legtöbbet próbálja adni a Fiat a különlegességhez. Alapból jár például a 7 colos érintőképernyő, a bőrözött kormány és váltógomb, az automata légkondi, az elektromosan mozgatható és fűtött oldalsó tükrök és az automata fényszóró kapcsolás, illetve a hátsó szenzor is. Persze, a prémium kategóriában futó limitált szériákhoz képest ez igencsak visszafogott lista, de nem szabad elfelejteni, hogy egy 12 éve bemutatott olcsó autóról van szó.

Apropó olcsó. A széria modellek árazását ismerjük (most 6,2 milliós alapáron elvihető a hibrid), a Fiat azonban nem tért ki a visszatekintő széria árazására, egyszerűen csak annyit mondtak rá, hogy egy gyűjtői modellről van szó. Így marad a személyes érdeklődés (a hajtásláncot illetőleg is), de csak Olaszországban, Svájcban, Franciaországban és Németországban, mert máshol nem kerül piacra az ünnepi Panda.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button