S-osztály extra, avagy itt van a Mercedes új luxuslimuzinja Maybach minőségben is
Egykoron külön márkaként, ma viszont már a Mercedes palettába építve emeli még magasabb szintre a csillagos márka modelljeit a Maybach. Most a már önmagában is etalont képező S-osztály vált ezáltal fényűző lakosztállyá.
Akik egy kicsit is jártasak a luxusautók világában, azoknak nem igazán kell bemutatni a Maybach elnevezést, melyet pár évvel ezelőtt még külön márkaként jegyeztek, mostanra azonban már a hagyományos Mercedes paletta részét képezi. Ez az a jelző, amivel ellátják az átlagos Mercedeseknél még magasabb fényűzést képviselő változatokat.
Most a nemrég bemutatott, már önmagában is a luxusmodellek egyik legnevesebb képviselőjének számító S-osztály kapott egy ilyen átiratot, azaz megint megmutatta a csillagos márka, hogy miként tudnak érdemben beleszólni a Rolls-Royce és a Bentley által képviselt, a legfelső réteget megcélzó piac alakulásába.
Itt van tehát a Mercedes-Maybach S-osztály, mely az “alap” modellnél 18 centivel hosszabb tengelytávot és teljesen egyedi megjelenést kapott. Az új hűtőrács és a hangsúlyos króm lökhárító díszítés egyaránt egyértelművé teszi, hogy nem egy hétköznapi Mercedessel van dolgunk, a kéttónusú fényezés pedig még tovább emeli a tétet. Főleg annak tudatában, hogy ez utóbbi nem a gyár fényező során készül el gépek közreműködésével, hanem fényező mesterek egy héten keresztül dolgoznak rajta, hogy minél tökéletesebb legyen a végeredmény.
Belül természetesen a legfinomabb anyagokkal találkozhatunk, a hátsó helykínálat pedig a megnyújtott tengelytávnak köszönhetően egyszerűen királyi. Igazi sofőrös autó a Maybach S-osztály, ráadásul a hátul utazóknak nem csak a vezetéssel nem kell törődniük, hanem még a fontosabb szórakoztató és kényelmi funkciókat is gombok taperálása nélkül irányíthatják a gesztusvezérlés hátsó masszázsfoteleket is figyelő szenzorjainak köszönhetően. Külön kiemelendő még, hogy beülés után elég magunk mellé emelni a kezünket és egy nyújtókar automatikusan a kezünkbe adja a biztonsági övet, nehogy már hátul kelljen érte matatni, ezzel összegyűrve a méregdrága öltönyünket. Az ajtó nyitása és zárása is teljesen elektromos hátul, amit egy könnyed gombnyomással lehet aktiválni. Kis figyelmességek ezek, de az ilyen apróságok alakítják leginkább az összképet!
Persze, aki ilyen autóban utazik hátul, az menet közben sem érezhet semmit a külvilág problémáiból, legyen szó zajokról vagy pedig rossz utakról. Az előbbiről az aktív zajszűrés gondoskodik, míg az utóbbi az egyedi hangolású légrugós aktív futóműnek köszönhető. A kényelmet és a nyugalmat még egy külön aktiválható Maybach üzemmód is tovább javíthatja, ekkor ugyanis finomabb gázzal gyorsul az autó, a kilencsebességes váltó pedig igyekszik az átlagnál is kevésbé érezhetően pakolgatni a fokozatokat, nehogy kilöttyenjen hátul a pezsgő a finom bőrkárpitozásra.
Valószínűleg a Maybach vásárlók keveset fogják nyitogatni a méretes motorháztetőt, de azért érdemes tudni, hogy megrendeléskor milyen motorokat kérhetünk a luxuslakosztályunk orrába. Az alap a négyliteres duplaturbós V8-as benzines egység, mely 48 voltos lágy hibrid rendszerrel van ellátva és 496 lóerő leadására képes. Aki ezzel nem elégszik meg, az kérheti a hatliteres duplaturbós V12-est is, ekkor már 621 lóerő fogja mozgásra bírni az óriási karosszériát. Később a palettába csatlakozik még egy 503 lóerős konnektoros hibrid variáns is, melyben egy háromliteres soros hathengeres erőforrás lesz kiegészítve villanyos hajtással.
Érdekesség még, hogy a Mercedes hármas szintű, azaz kormányfogás nélküli önvezetést is kínál majd az autóhoz, de ezt a funkciót csak 2021 második felében aktiválják majd felhőalapú frissítésen keresztül.