______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A felnije miatt hív vissza egyetlen autót a Bugatti

hirdetés

Talán az eddigi évek legkülönösebb visszahívásával állunk szemben. Nem csak azért, mert egy Bugatti Chiron Super Sport modellről van szó, hanem azért is, mert egy a konfigurátorba bekerült rossz felni típus miatt kell eszközölni a beavatkozást. A Chiron alap kerekeit kapta meg egy Super Sport kivitel.

 

Egy visszahívási akció sosem jön jól a gyártóknak, de vannak olyan esetek is, amik még kínosabbak az átlagnál. A mostani Bugatti akciót is tehetjük ebbe a kategóriába, ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy kétszer is hibáztak a gyáriak.

Az alap sztorihoz tudni kell, hogy az alapból is brutálisan erős Bugatti Chiron továbbfejlesztett változata a Super Sport, mely nem csak a külsejét tekintve különbözik az “alap” kivitelektől, hanem ténylegesen gyorsabb azoknál. A végsebessége meghaladja a 400 kilométeres óránkénti tempót. Ebben a tartományban pedig már nagyon nagy szerepe van az aerodinamikának, így olyan elemekre is figyeltek a mérnökök, mint például hogy az alap Chiron felniknél nagyobb stabilitást adó megoldást tervezzenek a kocsi alá.

hirdetés

Na de mi történt, hogy visszahívást kellett kiírni egyetlen autóra? Kiderült, hogy nagyon rövid ideig a Super Sport konfigurátorba bekerült az alap BBS felni, amire egy vásárló le is csapott, és azzal rendelte meg a szupersportkocsiját. Itt még lehetett volna korrigálni a hibát, ha a gyártó jelzi a vásárló felé, hogy baki történt, csak hogy ők a leadott specifikációs lista alapján ki is küldték az autót.

Ez után nem sokkal kapott észbe a Bugatti ellenőrzés, majd gyorsan vissza is rendelték a kocsit, hogy megkapja a rá való, 400 kilométeres tempó felett is kellő stabilitást adó szettet. “A Top Speed mód kihasználásakor a nem megfelelő felnik miatt instabillá válhat az autó, ami balesethez vezethet”- hangzik a gyáriak közleményében. Persze, az más kérdés, hogy ilyen sebességet közúti forgalomban amúgy sem lehet biztonságosan elérni, de még versenypályák tekintetében is ritka az olyan hosszú egyenes, ahol ez kivitelezhető lenne. No nem baj, fő a biztonság.

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button