Retro faktor a köbön a Fiat Panda 4×4 limitált szériája
A Fiat Panda harmadik generációja már 12 éve van jelen a piacon, így önmagában is elég retro jelenségnek számít. Viszont most kiadtak belőle egy limitált verziót, mely szemléletében egészen az 1983-as kezdetekig nyúlik vissza.
A Fiat jelenleg palettán lévő legöregebb modellje a Panda harmadik generációja. Immár 12 éve, 2011-ben mutatták be, azóta pedig szinte változatlanul kapható. Egy ilyen, ma már öregnek mondható modellben már magában benne van a múltidézés lehetősége, de az olaszok ezt most még egy szinttel feljebb tolták. A 4×4 kivitel kapott ugyanis egy limitált szériát, mely az első generáció 4×4-es megjelenésének negyvenedik évfordulójáról emlékezik meg.
A Panda 4×40° névre keresztelt kiadás ennek értelmében csupán 1983 példány erejéig készül majd, különlegessége pedig, hogy a Panda Cross karosszéria-elemeit használja fel elefántcsont-fehér fényezéssel és rengeteg kis apró megjelöléssel és módosítással.
A járgány oldalán azonnal feltűnik például a bordó színnel kiemelt 4×40° felirat, de nem mehetünk el szó nélkül a hátsó ablak alatt elhelyezett Panda sziluettek mellett sem. Egyik oldalon az első generáció, a másikon a legújabb felvonás körvonalai láthatók. Újak a 15 colos retro felnik is, illetve alapáron jár a fekete C oszlop és a hátsó ablakok sötétítése is.
A belső térben a műszerfalon is megjelenik az elefántcsont-fehér, illetve világos árnyalatban pompáznak az újrahasznosított szövettel borított ülések is. Ez utóbbiaknál szintén felfedezhetjük a limitált széria megjelölését illetve a Panda sziluetteket is.
Felszereltség tekintetében természetesen a legtöbbet próbálja adni a Fiat a különlegességhez. Alapból jár például a 7 colos érintőképernyő, a bőrözött kormány és váltógomb, az automata légkondi, az elektromosan mozgatható és fűtött oldalsó tükrök és az automata fényszóró kapcsolás, illetve a hátsó szenzor is. Persze, a prémium kategóriában futó limitált szériákhoz képest ez igencsak visszafogott lista, de nem szabad elfelejteni, hogy egy 12 éve bemutatott olcsó autóról van szó.
Apropó olcsó. A széria modellek árazását ismerjük (most 6,2 milliós alapáron elvihető a hibrid), a Fiat azonban nem tért ki a visszatekintő széria árazására, egyszerűen csak annyit mondtak rá, hogy egy gyűjtői modellről van szó. Így marad a személyes érdeklődés (a hajtásláncot illetőleg is), de csak Olaszországban, Svájcban, Franciaországban és Németországban, mert máshol nem kerül piacra az ünnepi Panda.