Autós Hírek

Porsche mértékkel nézve picit lassabb, de komoly élvezeti értékkel bír a 911 Dakar

Hivatalosan is leleplezte a Porsche a terepre szánt 911-est. Nem meglepő módon a terepesítés nem tett jót a végsebességnek és a kanyarvadászatnak, de még így is közel azokat az értékeket hozza az autó, mint a hagyományos változatok.

Ahogyan arról pár napja beszámoltunk, a Porsche terepre küldi a 911-est. Nem egyedi versenyváltozatként teszi ezt, hanem egy teljesen széria alternatívakén. Most megtörtént a hivatalos leleplezés is, így végre pontos adatokat láthatunk a Dakar névvel ellátott alternatívával kapcsolatban.

Először is, emelt hasmagasság. Alap helyzetben 5 centivel magasabb az autó, mint egy mezei 911-es, ám ez a kormányon található kapcsoló segítségével még 3 centivel megtoldható. Ekkor aktiválódik a “High Level” üzemmód, ami lényegében olyan hasmagasságot jelent, mint amivel egy átlagos SUV rendelkezik, azaz Land Rover szintű terepjáró képességről és gázlómélységről nem beszélhetünk, de földúton bátrabban csapathatunk így. Egészen 170 kilométeres óránkénti sebességig, e fölött ugyanis az elektronika felülírja a beállítást és a stabilitás érdekében visszaáll az eredeti magasságra.

A 911 Dakar természetesen összkerék meghajtással készül, viszont a hajtás programtól függően változik a kívánt élmény és eredmény érdekében. Off-Road üzemmódban például az autó arra törekszik, hogy alacsony tapadás mellett is biztos legyen a haladás, míg a Rally program több erőt küld a hátsó tengelyre, így enged némi játékot és csúszkálást is a kanyarokban.

A tapadásban nagy szerepet játszanak az elől 245/45 ZR19-es, hátul pedig 295/40 ZR20 Pirelli Scorpion terepgumik is, de ha ezt túlzónak érezzük a mindennapokban, akkor kérhetünk hagyományos Pirelli P Zero nyári, illetve téli abroncsokat is az autónkhoz.

A terepen csapatás tehát adott, na de mire számíthatunk amúgy menetteljesítmény terén? A háromliteres ikerturbós erőforrás 480 lóerő leadására képes, amivel a Dakar 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres óránkénti sebességre. Ez csupán egyetlen tizeddel lassabb, mint amit a 911 Carrera 4 GTS tud felmutatni ugyan ezzel a motorral.

A végsebesség tekintetében már látványosabb a különbség, a terepes 911-es ugyanis pontosan a terepgumik miatt elektronikus tiltással lett ellátva 240 km/óra sebességnél, míg a GTS 300 feletti tempót is képes elérni.

Manőverezhetőséget tekintve érthető, hogy az emelt hasmagasságból eredő magasabb súlypont nem tesz jót a kanyarvadászatnak, de ezt ellensúlyozza, hogy a gyáriak összkerék kormányzással látták el az autót, illetve igyekeztek ahol csak lehet faragni az össztömegből is. Utóbbi miatt például a hátsó szárny nem elektronikusan állítható, hanem fix rögzítést kapott.

A 911 Dakar már rendelhető a szalonokban, potom 88 millió forintot kérnek érte, azaz 30 millió forinttal többet, mint amennyibe a Carrera 4 GTS kerül. Persze ez a felár jelentős, de a 911 Dakar gyűjtői autónak is betudható, a gyáriak ugyanis csak 2500 darabot építenek meg belőle.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button