______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Öt éven belül összezsugorodik és teljesen új bevételi forrásokra támaszkodik majd a Daimler

hirdetés

Bár jelenleg még cégóriásnak számít a Daimler, Ola Kallenius vezérigazgató szerint öt éven belül teljesen átalakulhat a gyártó felépítése. Kisebb és jövedelmezőbb vállalat kiépítése a cél.

 

A koronavírus járvány és az emissziós szabályozások egyszerre formálják át drasztikusan az elkövetkező években az autóipart. Sok gyártó csökkenti a paletta méretét és áll át az elektromos hajtásláncokra, ami teljesen más felfogást és hozzáállást kíván meg a piaci szereplőktől.

Ebben a cipőben jár most a Daimler is, mely eddig a járvány alatt 15 ezer munkavállalójától volt kénytelen megválni, amit jelen pillanatban úgy néz ki, hogy vissza sem akarnak építeni a piac talpra állása után. Miért? Mert az elektromos jövő jóval kevesebb munkaerőt követel meg a felmérések szerint.

hirdetés

Az ING egy elemzésben mutatott rá például arra, hogy míg egy átlagos belsőégésű motor átlagosan 1400 bonyolult és többnyire mozgó alkatrészből áll, addig egy elektromos erőforrás átlagosan 200 részből tevődik össze, és ebben már benne van az akkumulátor csomag is. Kevesebb alkatrész, kevesebb munkaerő igény és gyorsabb gyártási folyamat!

“Az elkövetkező öt évben egy alapjaiban kisebb vállalat képe rajzolódik ki, ráadásul alapvető változások lesznek az ipari lábnyomunkban is, már ami a hajtásláncokat illeti”- mondta Ola Kallenius vezérigazgató utalva arra, hogy a belsőégésű hajtások elhagyásával annyira egyszerűsödik és megnő a gyártási folyamat hatásfoka, hogy azt töredék annyi emberrel el lehet végezni, mint amennyit jelenleg is foglalkoztat a cég.

hirdetés

A Daimler vezér kitért arra is, hogy a felhőalapú frissítések és az infotainment rendszerek új generációja egy a cég számára eddig ismeretlen bevételi forrással is kecsegtetnek, ami nem más, mint a digitális szolgáltatások piaca. Ennek fényében a Daimler is lát lehetőséget az előfizetős és a letöltős szolgáltatásokban, mint például az előre beépített, utólag egy szoftverrel bármikor aktiválható vezetést segítő eszközök illetve információs és szórakoztató rendszerek. Mindezek mellett 2024-re a Daimler egy saját tervezésű operációs rendszert is kifejleszt a tervek szerint, melyről Kallenius úgy nyilatkozott, hogy nagyjából úgy kell elképzelni, mint például egy iPhone telefont. “Bármikor hozzá tudsz adni és el is tudsz távolítani programokat. És ez gyönyörű!”- lelkendezett a Daimler első embere.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button