Óriási szívó V16 hibridet villantott a Bugatti
A Chiron utódjába kerül majd a Bugatti legújabb hajtása, mely egy szívó V16-os motoron alapuló hibrid rendszer lesz. Gigantikus az erőforrás, melynek fejlesztésében a Cosworth is besegített.
Az már az év elején kiderült, hogy a Bugatti Chiron utódja teljesen más jellegű hajtást kap majd. Egészen pontosan elhagyják a turbókat, helyettük pedig elektromos motorokkal egészítenek ki egy V16-os erőforrást. Most el is kezdődtek a kiszivárogtatások az új hajtással kapcsolatban.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint maga a fejlesztés nem csak a Rimac által birtokolt márkán belül történt meg, hanem hathatós segítséget nyújtott a Cosworth is. Ebből született meg a 8,3 literes V16-os, mely akár 9 ezres fordulatszámon is képes működni. Bár hivatalosan még nem kapott megerősítést, de egyes források szerint maga a benzines egység is képes az 1000 lóerő leadására, de ehhez hozzájön még három elektromos motor is fejenként 340 lóerőnyi teljesítménnyel. Így nagyjából 1800 lóerőnyi összteljesítménnyel rendelkezik majd a Chiron utódja, ráadásul minden kerék hajtott lesz.
Ezzel az értesülések szerint az autó 2 másodperc alatt gyorsul majd 100 kilométeres óránkénti tempóra, de a 300 km/óra eléréséhez sem kell neki egész 10 másodperc. Érdekes adat még, hogy az új V16-os egészen gigantikus, a hossza picit 1 méter felett van, azaz 40 centivel nagyobb, mint a Chiron erőforrása.
Na de miért erre a motorra esett Mate Rimac választása? Ezt egy az Autocar magazinnak adott interjúban magyarázta meg. “Persze, egy sokturbós V8-assal is el lehet érni a V16 teljesítményét, de nem lesz ugyan az az érzés. Különlegesnek kell lennie a hatásnak, mert ha mással összehasonlítható, akkor már nem beszélhetünk Bugatti márkáról”- hangzott a következtetés.