______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Óránként 7 eurót kér majd a Volkswagen az önvezető rendszer használatért

hirdetés

A Volkswagen marketingigazgatója a Top Gear magazinnak árulta el, hogy az előfizetős rendszerek következő lépése az óra alapú díjazás lesz. A tervek szerint például az önvezetés is ilyen módon kerül majd kiszámlázásra a felhasználóknak.

 

Az autóipar alapvető átalakulása előtt sorra derülnek ki az olyan változtatások, mellyel a gyártók többek között az elektromos autók miatt várható szervizköltség kieséseket is pótolja majd. Mert bizony valamiből kell a folyamatos bevétel, ráadásul mindezt úgy, hogy közben a vásárlók is jól járjanak. A Volkswagen szerint ez utóbbi is szempont!

Legalábbis erre utal Klaus Zellmer, a Volkswagen marketingigazgatója Top Gear-es nyilatkozata, melyben kijelenti, hogy a cég azt tervezi, hogy a jövőben az előfizetéses rendszer határozza meg az autóikat, ráadásul nem kimondottan havi, hanem óránkénti számlázási lehetőséggel is. Így működik majd például az önvezető rendszer is!

hirdetés

Zellmer egészen pontosan 7 eurós óránkénti árról beszélt, azaz a felhasználók tényleg csak akkor fizetnek majd a szolgáltatásért, amikor használják azt. Az igazgató szerint ez azért lehet kitűnő megoldás, mert amellett, hogy segít a cégnek állandó profitot termelni, a vásárlók is könnyebben juthatnak hozzá, hiszen olcsóbb például, mint ha mondjuk vonatra szállt volna az ember. “Gondolj csak bele, mennyibe kerül, ha Londonból elmész Southamptonba vonattal? Biztos, hogy többe, mint 7 euró”.

Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi állás szerint, ha a rendszert az autó extrázásakor kéne egyben kifizetnie a vásárlónak, akkor Klaus Zellmer elmondása alapján egy öt számjegyből álló euróösszegre kéne számítani, ami sokak számára elérhetetlenné tenné az önvezetés lehetőségét.

hirdetés

Érdekes, hogy nem csak a németek gondolkodnak ilyen lehetőségeken. A GM például már korábban egyértelművé tette, hogy amint csak lehet, bevezetik a havi előfizetés lehetőségét a Super Cruise rendszerre. Ez annyiban különbözik majd a Volkswagen által felvázolt módszertől, hogy az amerikaiak kilométertől és használt órától függetlenül számláznának havi 25 dollárt a három éves ingyenes próbaidőszak lejárta után.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button