______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Olajcsere évente vagy kilométer alapján? Kérdezz-Felelek Extra

hirdetés

Mi van akkor, ha egy autó olajcsere intervallumát a gyártó évben és kilométerben is meghatározza? Ilyenkor értelemszerűen amelyik határértéket előbb elérjük, az alapján kell cselekedni? Erre keressük most a választ Göbivel!

 

Mátyás a hobbijárgányával kapcsolatos kérdéssel keresett fel minket. Az autót nem használja gyakran, így elbizonytalanodott, hogy vajon mikor is kéne megejtenie az olaj- és szűrő cserét.

“Sziasztok speedzone-osok!

hirdetés

Kérdésem lenne, elsősorban Göbitől, mert tudom, hogy ő foglalkozott sokat olajokkal, kenéstechnikával. Van egy hobbi autóm, ami dízel (nem érdekes a márkája), nekem sokat jelent, nagyon szeretem, de keveset járok vele. Az olajcsere intervalluma 15 ezer km, ez nekem kétévente jön össze, mert tényleg csak hobbi autó. Viszont a gyári előírás az évenkénti olajcsere is, de akkor most melyiket tartsam be? Hiába megyek keveset, évenként cseréljem az olajat és olajszűrőt is? És például a levegőszűrőt?

Mindenki mást mond, már össze vagyok zavarodva…

Köszönöm a választ!

Üdv.

hirdetés

Mátyás”

Szerencsére Göbi kenőanyagok terén eléggé otthon van, így gyorsan Mátyás segítségére is sietett.

Kedves Mátyás!
Mindig a gyári előírást kell figyelembe venni, ők tudják pontosan az előírt olaj paramétereit, az olaj igénybevételét fizikai és kémiai oldalról, valamint az olajtöltet mennyiségét. Ezek együttesen határozzák meg a csereperiódust, amit a gyártó pontosan tud. Az olaj elhasználódásának egyik jelentős eleme a kémia elhasználódás, az alkotóelemek, adalékok degradációja, ami nem csak a használat közben következik be, hanem amikor az autó használt olajjal áll, tehát nem működik.

Ezért aztán minden gyártó meghatározza azt az időintervallumot is, amit a csereperiódus esetében be kell tartani, függetlenül a megtett kilométertől. Ez a mai autóknál általában két év, a régebbi és főleg a dízel üzemű autóknál egy év szokott lenni. Ezt be kell tartani a km futástól függetlenül és érdemes olajszűrőt is cserélni, hogy a régi, esetlegesen savasodott olajból a lehető legkevesebb maradjon a motorban. A levegőszűrőnek nincs ilyen jellegű elhasználódása, ezen akár spórolni is lehet, ott csak kilométerre adják meg a cserét. 
Összefoglalva: én javasolom az évenkénti olajszervizt, olajszűrővel, mert ez műszakilag indololt. A teljes nagyszervizt nem szükséges elvégezni.
Üdv.
Göbölyös Zsolt

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button