Nem lép magasabb szintre az önvezetés terén a Bentley
A Bentley vezetősége jelentette ki, hogy a márka nem követi önvezetés terén a piaci trendeket. Szerintük a hármas szintű önvezetés veszélyesebb, mint sokan hinnék.
Évek óta tartó téma az autózás világában az önvezetés kérdése. Egyes gyártók a teljes sofőrtelenségre törekednek, míg mások úgy látják, hogy ez ma még nagyon korai és inkább nem is kísérleteznek vele. Az utóbbi tábort erősíti a Bentley is, legalábbis a leköszönő vezérigazgató, Adrian Hallmark szerint.
Hallmark ugyanis egy interjúban beszélt arról, hogy a hármas szintű önvezetés (amikor már a kocsi ténylegesen el tud menni önmagától A-ból B-be) még nagyon megtévesztő lehet, ezért ők nem is törekednek erre az autóikkal.
“Az összes tesztünk arra mutat rá, hogy a hármas szintű önvezetés még nagyon veszélyes, mivel túlzottan támaszkodik a figyelem helyreállítására és a vezető beavatkozására.”- mondta a vezérigazgató az Autonews magazinnak.
Hallmark ezzel arra gondolt, hogy a rendszer könnyen elhitetheti a vezetővel, hogy neki nincsen már dolga, de ha problémát észlel az automatizmus, akkor szinte azonnal visszaadja az irányítást. Persze, ez elsőre biztonságosnak hangzik, de egy percekig tartó telefonozásból vagy bambulásból hirtelen felriadva, nem biztos, hogy jó döntéseket hoz hirtelen az emberi tényező. Ezért is hangsúlyozzák a gyártók, hogy a ma ismert önvezetési technológiák még igénylik a sofőr felügyeletét, viszont ezt a tanácsot egyre többen nem tartják be.
A Bentley tehát marad a kettes szintű önvezetésnél, ami inkább még a vezetési segédlet kategóriába esik. Ezt fejlesztik majd a későbbiekben például még jobb automata parkoló funkcióval vagy autópályán gombnyomásra előzéssel.