Nem erősítik a Mazda MX-5-öt
A Mazda vezető fejlesztőmérnöke szerint az MX-5 nem követi a trendeket a lóerőszám növelésével kapcsolatban. Miért? Mert a rendszer így tökéletes, ahogy van.
Manapság már nem ritka, hogy egy átlagos családi autó is 300 lóerő környékén képes teljesíteni, sportkocsik tekintetében pedig inkább a 400 lóerő feletti értékek a megszokottak. Vannak azonban olyan élményautók is, melyek évek óta nem fejlődnek ilyen szempontból. Ilyen például a Mazda MX-5 is, mely még a legerősebb motorral szerelve sem éri el a 200 lóerőt.
A jelenség azonban nem véletlen, a japánok ugyanis nem lemaradtak technikai értelemben ezen a téren, hanem nemes egyszerűséggel eszük ágában sincs tovább erősíteni a modellt. “Az MX-5/Miata egy rendszer, mely a jelenlegi teljesítményre van optimalizálva. Most képzeljük el, hogy hirtelen hozzá kell adnunk a képlethez egy erősebb hajtásláncot, majd jöhetnek a nagyobb fékek. Ez a hólabda-effektus, amitől hamar elvesztené az autó a karakterét. Nem azt mondom, hogy a nagy erő rossz dolog, de kompromisszumokat kíván. Az MX-5/Miata lényege az alacsony súly, amit így pillanatok alatt vesztenénk el”- mondta Dave Coleman, a Mazda vezető fejlesztőmérnöke.
Coleman azt is hozzátette, hogy a jelenlegi motorok turbósítása sem járható út. A mostani erőforrások ugyanis olyan reakciókészséget kínálnak, amit turbófeltöltéssel nem lehetne elérni, hiszen alacsony fordulatszámon könnyebben befulladna a motor.
Mindent összevetve az MX-5 szerencsére tehát továbbra is megmarad a 200 lóerő alatti kategóriában, ahol jelenleg is az egyik legjobb ár-érték aránnyal rendelkező élményautóként van jelen. Persze, ha elkerülhetetlen lesz a villanyosítás, akkor dőlhet az egész képlet, de egyelőre a Mazda esetében erről még nem igazán beszélhetünk.
forrás: Carscoops