Nagyot üt a Lucid Motors első modellje
Ha már úgyis gyakorlatilag kötelező a mai világban az elektromos hajtások jelenléte, akkor hozzuk ki belőle a legtöbbet! Valahogy így gondolkodhatott az amerikai Lucid Motors is, amikor megalkotta az első járgányát, az elektromos Air modellt.
Ma már elkerülhetetlen téma az elektromos autózás, hiszen minden gyártó rá van kényszerítve erre a környezetében emissziómentes hajtási megoldásra. Sőt, a most felbukkanó startup vállalkozások is csak ebben mernek gondolkodni, hiszen nekik a jövőt kell megfogniuk a több évtizedes neves múlt teljes hiánya miatt. Ilyen az amerikai Lucid Motors is, aki évek óta szépen csöndben fejlesztget, most viszont meg is mutatták, hogy mit tudtak összerakni röpke négy év alatt.
Az Air modellel egyértelműen nem a villanyos belépő szintet alkották meg, hanem inkább annak az ellenkezőjét. Csúcsszuper, a konkurenseknél minden tekintetben többet mutató konstrukció lett belőle impozáns adatokkal és technikai megoldásokkal.
A legtöbb fontos részlet egyértelműen a sebesség és a dinamizmus magasabb szintre emelését szolgálja, legyen szó a 0,21-es közeg-ellenállási együtthatóról vagy a csúcs kivitel esetében alkalmazott két elektromotor 1080 lóerős összteljesítményéről. Ezzel a specifikációval (na meg a két elektromotornak köszönhető összkerékmeghajtással) csupán 2,5 másodperc kell a Lucid Air-nek, hogy elérje a 100-as tempót, ami a Bugatti Veyron Super Sport időeredményével egyezik meg és csupán 1 tizedmásodperccel lassabb, mint a Chiron.
Persze, ez mit sem érne, ha egy nagyobb “gázfröccs” alkalmával nemes egyszerűséggel elfogyna a szufla a kocsiból, ezért a csúcskivitel esetében egy 113 kWh teljesítményű akkumulátor csomagot is választhatnak a megrendelők, mellyel akár 800 kilométer is megtehető egy töltéssel, normális felhasználás mellett.
A Lucid Air ráadásul nem csak gyors, hanem természetesen roppant modern is. A belső térben például mindjárt megtalálhatjuk az autóiparban eddig valaha is használt legnagyobb hajlított kijelzőt. A 34 colos panel közvetlenül a vezető előtt kapott helyet, de van középkonzolon egy másik nagyméretű “tablet”, amivel az infotainment rendszert és a kocsi beállításait kezelhetjük.
A vezetést támogató rendszerek terén is toppon van a villanyos csodagép. Jelenleg (valószínűleg a jogszabályi háttér hiánya miatt) csak 3-as szintű önvezetést tud az Air, de mivel 32 különféle radarral, köztük LIDAR lézeres megoldásokkal is el van ellátva az autó, a későbbiekben felhőalapú frissítéssel elérhetővé válhatnak a nagyobb szintű megoldások is.
Amerika tehát megint magasra teszi azt a bizonyos lécet elektromos fronton, a törekvések és a bátorság alapján pedig nem lennénk meglepve, ha egy Tesla mértékű menetelés bontakozna ki a Lucid Motors esetében is. Egyelőre azonban apró lépésekkel kezd az arizonai székhelyű cég, a cél Amerikával megismertetni az újdonságot, majd jöhet a világ többi piaca is.
A bevezetés idején, azaz jövőre, csak a “táposabb” kivitelek lesznek elérhetőek 140 és 170 ezer dolláros árazással, majd 2022-ben érkeznek meg az olcsóbb kivitelek némileg (azért nem nagyon) visszafogottabb hatótávval és lóerő adatokkal.