Autós Hírek

MX-5 – dráma vagy örömünnep?

Ilyenkor nehezen döntjük el: undorral csukjuk-e be a kellemetlen hírt a gépen, vagy felsóhajtsunk, van még remény. A Mazda MX-5-ről, a rendes autózás egyik utolsó bástyájáról van szó, a döntésképtelenséget pedig a mai korhangulat okozza.

Igen, megint a Mazdáról van szó, erről a villanyosításba elég nehézkesen beszálló márkáról, amelynek jövőt illető terveiről alig pár napja már írtunk itt, a Speedzone hírrovatában. Az akkori infók kissé körvonalszegények voltak, most viszont konkrétabb és szúrósabb morzsát dobtak elénk Hirosimából. A japán gyártó június 17-én, csütörtökön tette meg bejelentését: az évtized végéig bemutatják az MX-5-ös elektromosított változatát. Hogy ez az elektromosítás pontosan mit takar, teljesen villamos hajtású roadstert, avagy annak valamiféle hibridesített változatát, netán e-üzemanyagra előkészített, de még belső égésű motorral szerelt kivitelt, arról a sajtótájékoztatón leadott infók szerint csak tippjeink lehetnek. Aztán kaptunk még néhány fogódzkodót.

Ugyanezen a sajtótájékoztatón Takesi Kodzsima, a vállalat ügyvezető tisztségviselője ugyanis elárulta – “a következő MX-5-ösnél legalább az egyik kivitelt tisztán belső égésű motor hajtja majd. Ezt a változatot a típus leghagyományőrzőbb vásárlórétegének tartjuk fenn, de üzemanyag vonalán nem benzinben, hanem valamilyen alternatív tüzelőanyagban, például e-benzinben gondolkozunk.”

A Kodzsimától származó információk még nem zárnák ki, hogy a következő generációval már megkapjuk a teljesen elektromos MX-5-öst is – hiszen a cég új padlólemeze, a jelentősen változtatható méretű EV Skyactiv, amelyen például a következő, hátsókerekes Mazda 6 is lesz, s a hírek szerint az MX-5-öst is arra teszik, ezt lehetővé tenné. Csakhogy Hirosze Icsiró, a vállalat fejlesztési és kiadásinnovációs ügyvezető igazgatója hozzátette – “az új változat elektrifikációja során természetesen hűek maradunk az MX-5-ös eredeti génkészletéhez, miszerint annak könnyű és sportos roadsternek kell maradnia.” Ezzel ki is lőhetjük a tiszta elektromos hajtást, mint lehetőséget, mert egy olyan autó könnyű nem tudna lenni, még az évtized végére sem.

Oké, semmit nem tudni az NE-széria megjelenésének időpontjáról, de azért nem teszünk vad kijelentést, ha azt állítjuk, az ND-széria még évekig velünk marad, s az NE-ig is megjelenhet egy köztes sorozat. Az információk alapján azt viszont már most is viszonylagos biztonsággal kijelenthetjük (és az NE fejlesztése már most zajlik), hogy az évtized végére már biztosan a szalonokba kerülő NE-szériában még legfeljebb csak hibridesítéssel találkozunk majd, tiszta villannyal nem. Manapság – legalábbis egy efféle örömautónál – ez is olyan dolog, aminek illik örülni.

Azt amúgy tudtátok, hogy a Mazda hivatalosan is ráfeküdt arra, hogy gazdagabbá tegye az alkatrészkínálatát az első, NA-szériás autókhoz a restaurátoroknak? Ők is tudják, érzik…

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button