Vasárnap már írtam egy cikket arról a hatalmas autómasszáról, amiből idén év végére lassan megformálódik az a már kezelhetőbb méretű, héttagú, döntős csoport, melyből 2022 elején végül kiválasztjuk majd az egyetlen 2022-es Év Autóját. Mi, a zsűritagok, igen.
Abban a cikkben már minden leírtam arról, hogyan működik a mekkora zsűri, igazából csak egy kérdést hagytam nyitva – hiszen a cikk írásakor még én se szavaztam, de a megjelenésekor is még egy napra voltunk attól, hogy hivatalosan közzétehető legyen az eredmény -, hogy melyik az a hét autó, amelyik bekerült végül.
Ezt a hétfői Speakzone-adásban már hétfőn elárultuk, de mivel azt sem mindenki nézi, továbbá mert az eredménynek mindenképpen helyet kell adni olvasható, kikereshető, kicsit jobban elérhető formátumban is, ezért most közzéteszem, melyik az a hét autó, amelyet a zsűri kihozott döntősnek, s melyik az a hét, amire én magam szavaztam. Mert hiszek az üvegzseb-politikában. Én még.
Tehát jöjjön a végleges lista, nincs rangsor, csak sima ábécésorrend:
- Cupra Born
2. Ford Mustang Mach-E
3. Hyundai Ioniq 5
4. Kia EV6
5. Peugeot 308
6. Renault Mégane e-Tech
7. Skoda Enyaq iV
És itt az én saját listám, amit leadtam múlt hét szerdán:
- Dacia Spring
- Ford Mustang Mach-E
- Hyundai Ioniq 5
- Kia EV6
- Nissan Qashqai
- Tesla Model Y
- Volkswagen ID.4
Pár megjegyzést azért hozzáfűznék ehhez a két felsoroláshoz. Az egyezéseket (Mustang, Ioniq, EV6) értem, hiszen magam is ezekre szavaztam. A Cupra Bornt nem igazán, mert azon kívül, hogy a tavaly bemutatott Volkswagen ID.3-nak a sportosabb, erősebb kivitelben is rendelhető, átpofozott képű változata, sok újat nem hoz.
A Peugeot 308-asban tényleg elég sok a kategóriában még nem hozzáférhető extra, no meg lesz belőle benzines, dízel, hibrid és villanyos egyszerre, illetve egy jól pakolható kombi is, ezért azt már inkább értem, miért hozták be a kollégák, nekem is rajta volt még az egészen szűk listámon is, és csak az utolsó kihúzási szériában pottyant ki.
A Renault Mégane e-Tech-kel szemben izgalmasabbnak érzem a Dacia Springet, mert utóbbi az árával forradalmat jelenthet a villanyautó-penetrációban – hatfélért, elektromosat, 200+ kilométer hatótávval, öt üléssel, rendes csomagtartóval, viccelsz?
A Nissan Qashqai-nak viszont mindenképpen szorítottam volna helyet a hét között, mert hoz egy abszolút világelső hajtásmegoldást, ami nemcsak menő, de még jól is működik. Úgy látszik, keveseknek volt alkalma kipróbálni a kollégák közül, mert ha ültek volna benne, biztosan beszavazzák. Nekem volt erre alkalmam a Tannistesten, készült is róla riport, de mivel január 31-ig embargós, ezért még várnotok kell rá, hogy lássátok.
A Tesla Model Y-t is végre Év Autója-döntőképesnek éreztem, mert egy végre-valahára klasszul kidolgozott, jó minőségű Tesláról van szó. A hatótávval, menéssel pedig eddig se volt baj a Tesláknál.
A VW ID.4-et pedig azért választottam, mert éreztem, hogy az Audi Q4 e-Tron, Skoda Enyaq iV és a VW ID.4 és ID.5 közül valamelyiknek be kellene kerülnie, mint a Volkswagen-konszern új, tisztán elektromos platformjára épített valamelyik SUV-nak, nem hittem volna, hogy a kollégák elég merészek lesznek ahhoz, hogy elszakadjanak az anyamárka biztos emblémájától (VW), még ha a Skodában több is az ötletes apróság. De ennek igazából örülök, az Enyaq megérdemli, hogy ebben a körben szerepeljen, nagyon is.
Oké, ez már a célegyenes, most lesz két és fél hónapunk tesztelni a bent maradtakat. Riportok jönnek majd.
Meglepett a Dacia hiánya
Dacia élőben furán pici, mintha összement volna mosásban. És csak 4 személyes, nem 5. Gondolom azért maradt ki, mert egy ázsiai piacra gyártott kaszniba pattintották bele a villanyhajtást.