Megújítja a belső dizájnt a Honda, azaz innentől átláthatóságra törekszik a gyártó
Az új Civic generáció lesz a Honda új dizájnkorszakának első fecskéje. Nem csak a külsőt, hanem a belsőt is emészthetőbbé teszi a japán gyártó.
Az új Honda Civic kiszivárgott képei világítottak rá, hogy a japán gyártó elkezdett visszatérni az egyszerűbb formákhoz, ami mint kiderült, nem csak a külső, hanem a belső elrendezést is érinti majd. Bejelentették ugyanis, hogy a nemsokára érkező újdonság az első fecskéje lesz annak a belső dizájn irányzatnak, melyet “egyszerűség és valami” névre kereszteltek a gyáriak és mostantól minden egyes új modellnél megfigyelhető lesz.
A lényeg, hogy a Honda felismerte, hogy a high-tech korszak egyik legnagyobb kihívása, hogy a rengeteg funkció és technikai vívmányt nehéz átlátható módon tálalni a felhasználóknak. Lassan ott tartunk, hogy számítógépek közé kell bemásznunk, ha vezetni akarunk és alig találunk valamit, ami a régmúlt autózását eleveníti fel bennünk. Ezért az új dizájnelvek szerint a japánok a “maximum ember, minimum gép” elv szerint alakítják ki a kocsik belsejét, melyek az eddigieknél nagyobb belső teret és jobb kilátást biztosítanak majd. A tetőt tartó oszlopokat igyekeznek minél vékonyabbra szabni, a műszerfal burkolatai sem takarnak ki szinte semmit a megnövelt üvegfelületekből.
Az egyszerűség tehát megvan, na de mi az a “valami” amit a dizájn elnevezésben emlegetnek a Honda döntéshozói? Ez egy utalás arra, hogy bár az elvek azonosak lesznek minden egyes új modellnél, ám azokban lesz valami, ami elkülöníti őket egymástól. Nem lesz például egyenműszerfal vagy ajtódizájn a gyáriak utalásai szerint, hanem kívülről-belülről egyaránt alaposan elkülönítik egymástól a paletta tagjait. Egyelőre csak ezekre az elmondásokra támaszkodhatunk, de minden bizonnyal több információt hoz majd az új Civic még a héten esedékes hivatalos premierje!