Megosztó BMW dizájn? Mindennek oka van a gyáriak szerint!
Ha azt mondjuk BMW, akkor sokaknak azonnal a bajor gyártó mostani jellegzetes formai irányzata ugrik be. Egyesek szerint nem éppen a legjobb irányba mozdult el ezzel a márka, ám annak vezetői szerint semmi sem véletlen.
Ha a BMW-ről esik szó mostanság, akkor a legtöbb esetben a szokásosnál is megosztóbb formaterv a téma tárgya. Érthető, hiszen az újabb modellek (főleg azok, melyek eddig nem szerepeltek a palettán) megjelenése ténylegesen nehezen emészthető. Na de miről is van szó? Dizájn baki? Vagy tudatosan elkövetett marketing? A BMW vezetősége szerint egyértelműen az utóbbiról van szó.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a Car Sales magazinnak beszélt arról, hogy nekik az a jó, ha beszélnek erről a témáról az emberek. Miért? Mert a feltételezések, na meg persze a tényleges értékesítési adatok szerint ez csak jót tesz az üzletnek.
“Természetesen ez egy előre megtervezett dolog, különben nem csináltuk volna meg. Ha meg akarod változtatni a dizájnt, minden egyes lépés a jövő formatervét illetően ellentmondásos lesz. Nincs olyan, hogy jövőorientált tervezés vita nélkül.”- hangzott a magyarázat.
Zipse azt is elárulta, hogy a nagyobb példányszámban értékesített modellek tekintetében, mint például a 3-as vagy az 5-ös széria, megpróbálják ezeket a vitás megoldásokat óvatosabban alkalmazni. Az újonnan megjelenő autók esetében, mint például az i7 vagy az XM, az a cél, hogy minél inkább különbözzön a forgalom többi résztvevőjétől.
“Ahogy jöttünk ide Palm Springs-en keresztül, éppen azt néztük, hogy minden autó olyan, mint a többi. Áramvonalasak, ma már nincs olyan, hogy csúnya autó. Nem kiemelkedő egyik sem, de nem csúnyák. Nagyon hasonlítanak egymásra. Ha a jövő autójáról beszélsz, akkor automatikusan megosztó leszel. Ellentmondást akarok. Ha az átállás korai stádiumában nem vagy ellentmondásos, akkor hibát követsz el. Az ellentmondás állásfoglalást jelent, azaz te valami újat próbálsz meg véghez vinni. Az embereket gondolkodásra készteti és ebből lesznek új alternatívák is”- folytatta a BMW vezér, majd megemlítette, hogy érdemes a Bangle 7-es, azaz az E65 esetére gondolni, mely kimondottan megosztó formatervvel rendelkezett, ám mégis jobb értékesítési adatokat produkált, mint addig bármelyik 7-es generáció.