Autós Hírek

A BMW M3 hajtásával erősödhet meg a Toyota Supra

Bár a Toyota Supra már magában egy virgonc kis sportkocsi, lóerők terén sincs igazán szégyenkezni valója, bár a híres előd szénné húzott példányaival még nem igazán tudja felvenni a versenyt. Ezen javít majd a GRMN kivitel.

 

A Toyota Supra a maga nemében egy kiváló kis német-japán sportkocsi. De leginkább német, hiszen az alapokat és az alkatrészek döntő többségét is a BMW szállította le, hogy megszülethessen a Z4 japán testvére is. Nincs ezzel semmi baj, a Toyota ugyanis apró módosításokkal elérte, hogy a két autó karaktere épp annyira üssön el egymástól, amennyire kell. Sokan viszont (legfőképpen akik a legendásan tuningolható elődmodell lóerő adataihoz vannak szokva) már a megjelenés pillanatában kevesellték a 3 literes motor által nyújtott 340 lóerőt.

Pedig a BMW eredetű egység bőven jól mozgatja a járgányt, de hát ha erősebb kell, akkor legyen erősebb. Legalábbis valószínűleg így állt a dolgokhoz a Toyota, a Best Car magazin japán részlege szerint ugyanis már készül a bajor M-es technológiát hasznosító GRMN kivitel is.

Egészen pontosan az M3 és az M4 modellek hajtáslánca kerülhet bele a Suprába a gyáriak által eddig hivatalosan meg nem erősített információk szerint, aminek köszönhetően minimum 480 lóerős lesz a csúcsváltozat, de az M3 Competition esetében fennálló 510 lóerő sem kizárt a későbbiekben.

További érdekesség, hogy valószínűleg erősen limitált példányszámban készül majd el a 2022-re várható GRMN verzió és csak rövid ideig lesz a palettában. Tada Tecuja főmérnök elmondása alapján ugyanis 2025-re teljesen kifuthat a Supra széria, ráadásul az erőteljes villanyosítás miatt nem is lesz hagyományos értelemben vett folytatása. Tehát ha tényleg jön a limitált példányszámú erősebb sportkocsi, akkor az már mintegy búcsú szériának fogható majd fel.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button