Megérkezett az Alfa Romeo legkisebb SUV modellje
Az Alfa Romeo Milano jelenti mostantól a belépő szintet az olaszok SUV palettájára, ráadásul teljesen elektromos és hibrid kivitelben is elérhető. Stílusosan Milánóban tartották az autó premierjét.
Tovább bővítette a Stellantis az Alfa Romeo palettáját, azaz megérkezett a legkisebb SUV modelljük, a Milano. A 4,17 méter hosszú és 1,78 széles autó világpremierjét stílusosan Olaszországban, Milánóban tartották meg ünnepélyes keretek között. Érthető, hogy a bemutatóra nagyon rákészültek a gyáriak, hiszen a szóban forgó újdonság több szempontból is újat hoz a gyártó életébe.
Először is mindjárt ott van, hogy dizájn tekintetében alaposan elkülönül a Milano az Alfa többi modelljétől. Az orr kialakítása érezhetően zsúfoltabb, mint amit eddig megszokhattunk, a hátsó rész lefelé ívelő fényforrásai pedig szintén nem voltak jellemzőek az olasz gyártó modelljeire.
A belső térben már ismerős lehet az összkép, azaz a sportos hatás keveredik a prémiumérzettel. A digitális műszeregységet például kerek elemekkel vették körül, illetve a műszerfal anyósülés előtti része két kiugró részt is tartalmaz, ezzel egy kis retro hangulatot teremtve.
Mi a második újdonság, amit elhoz a Milano az Alfa Romeo világába? Az, hogy ez a gyártó első teljesen elektromos autója. A Milano ugyanis háromféle kivitelben mutatkozott be: Ellettrica, Ellettrica Veloce, és Ibrida. Természetesen ezek közül az első kettő a teljesen elektromos variáns, a harmadik pedig a hibrid alternatíva.
Az Elletrica elektromos motorja 156 lóerőt képes leadni, az energiát pedig egy 54 kWh teljesítményű akkumulátor szolgáltatja. Ezzel a gyáriak 410 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek, persze WLTP szabvány szerint.
Az Elletrica Veloce jelenti lényegében a kínálat csúcsát. Ebben az esetben már 240 lóerőnyi teljesítményt képes magából kipréselni az egyetlen, első tengelyt hajtó villanyos erőforrás. Ehhez párosul még egy 2,5 centis futómű leültetés, az első-hátsó keresztstabilizátor, illetve a 20 colos felniszett is a kivitel sajátossága.
Akik nem akarnak még a teljes villanyosításra támaszkodni, azoknak az Ibrida változat jelenti az alternatívát. Ennek mild hibrid hajtása egy 136 lóerős 1,2 literes benzines és egy 28 lóerős elektromos motorból áll, ezáltal első- és összkerék meghajtásra is képes az autó. Természetesen a hajtások miatt a Milano kínálatában már abszolút nem találhatunk manuális váltási lehetőséget.
Magyar árazás egyelőre nincs, de annyit lehet tudni, hogy 30 ezer euró alatti belépő árazással készülnek az olaszok, az első rendeléseket pedig a következő hetekben kezdik majd felvenni Európában.
Egy komment