Autós Hírek

Megérkezett a Dacia Duster harmadik generációja

A Dacia kínálat legfontosabb modellje immár a harmadik generációjánál tart. Az új verzió nem csak tágasabb lett az elődöknél, hanem most először elérhető hibrid hajtásokkal is.

 

A Dacia legnagyobb dobása az elmúlt években egyértelműen a Duster bemutatása volt, mely nem csak a terepjáró-SUV vonalat lovagolta meg, hanem mindezek mellett egy kimondottan elérhető alternatívát kínált azoknak, akik szerettek volna ebben a szegmensben autót vásárolni. A siker nem is maradt el, ráadásul nem hogy megtorpant volna a modell iránti kereslet, egyre inkább rákaptak a vásárlók az ízére. Nem is volt kérdés, hogy lesz belőle harmadik generáció.

Most el is jött ez a pillanat, azaz a gyártó leleplezte az új Dustert, mely minden tekintetben több az elődöknél. Először is mindjárt ott van az új robosztus formai irányzat, melyet először a Bigster koncepción figyelhettünk meg. Nem fogták vissza magukat a dizájnerek a domborulatok megalkotásakor, azaz nem csak a kerékjárati ívek lettek így kiemelve, de még a motorháztetőre is jutott belőlük rendesen.

Azonban nem csak emiatt tűnik nagyobbnak az új Duster, hanem tényleg alaposan növeltek a méretein a gyáriak. Az újdonság ugyanis a 4,34 méteres hosszával több mint 14 centivel nagyobb, mint eddig, az 1,81 méteres szélesség és az 1,66 méteres magasság pedig szintén többlet az előző generációkhoz képest.

Ennek értelmében természetesen belül is tágasabb térrel találkozhatunk, melyet modern megoldásokkal bolondítottak tovább a tervezők. Ilyen például a digitális műszeregység és a 10.1 colos infotainment kijelző, de nem mehetünk el szó nélkül az olyan kiegészítők mellett sem, mint például a kempingezés szerelmeseinek hasznos “alvó csomag”. Ez utóbbival az autó hátsó része könnyedén dupla ággyá alakítható, de tartalmaz kihajtható asztalkákat és még egy kivehető tárolódobozt is.

Hajtásláncok tekintetében is sokat ígér most már a Duster. A belépő szintet az 1 literes 100 lóerős Bi-Fuel  motor jelenti, melynek különlegessége, hogy benzinnel és LPG gázzal egyaránt képes üzemelni. A következő lépcső a TCe 130, mely egy 1,2 literes turbós háromhengeres motorra épülő mild hibrid rendszer 130 lóerőnyi teljesítménnyel. A kínálat csúcsa jelenleg az öntöltő hibrid változat, mely az 1,6 literes négyhengeres benzines erőforrás mellett még tartalmaz két elektromos motort is, illetve egy 1,2 kWh-s akkumulátort is. Ebben az esetben 140 lóerős összteljesítményről beszélhetünk.

Fontos még megemlíteni, hogy az opciós 4X4-es csomagot megrendelve a Duster a kategóriája legnagyobb hasmagasságát (217 mm) tudja felmutatni, ami természetesen parádés terepjáró-képességet is sejtet.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button