Már több hibridet ad el a Ferrari, mint nem villanyosított autót
Fordult a kocka, ugyanis a Ferrari beszámolója szerint több hibrid hajtáslánccal szerelt autót adnak el, mint villanyosítás nélkülit. Persze, ebben nagy szerepe van az elmúlt hónapok kínálatának is.
Ha Ferrari, akkor elég kevés embernek ugranak be a hibrid hajtások. Pedig bizony az olasz sportkocsi-gyártó már négy éve bemutatta az SF90 modellt, mely egyben a márka első hibrid járgánya. Most pedig már ott tartunk, hogy az elmúlt hónapokban több hibridet értékesítettek, mint villanyosítás nélküli járgányt.
Ezek szerint a Ferrari vásárlók is egyre elfogadóbbak elektromos téren? Nem feltétlenül ez a helyzet. Inkább az játszik közre, hogy jelenleg a belépő szintet képviselő Ferrari 296 és a sportkocsi-paletta középső tagjának számító SF90 egyaránt kizárólag hibridként érhető el, márpedig ezek a modellek teszik ki jelenleg az eladások döntő részét.
Hogyan alakulhat az arány a jövőben? A jelenleg még kizárólag hibridmentes V12-es Purosangue eladások most kezdenek még csak felépülni, márpedig az SUV modelltől értelemszerűen jelentős értékesítés-fellendülést várnak a gyáriak. Az elemzések szerint jövőre a megrendelések 20 százalékát teszi majd ki ez a modell.
Ezzel visszadőlhet a mérleg nyelve a nem hibridek oldalára, de nem szabad elfelejteni, hogy később a Purosangue szintén elérhető lesz villanyosítással is, ami megint megkeverheti a dolgokat. Sőt, a tervek szerint 2025-ben bemutatkozik az első teljesen elektromos Ferrari is, ami szintén meghatározó tényező lehet a gyártó életében.