Már elektromos biciklire is lesz állami támogatás
Nem a teljesen villanyos példányokra, hanem a pedelec-rendszerű, azaz pedálos rásegítéses szerkezetekre vehető majd igénybe az állami segítség maximum 150 ezer forint erejéig.
Az elektromos autók állami támogatása óriási siker volt, így bizonyos szinten nem meglepő, hogy az állam belekezdett a villanymotoros rásegítéssel rendelkező kerékpárok népszerűsítésébe is. Ennek érdekében egymilliárd forintot különített el a kormány, mely az október folyamán kiírásra kerülő pályázat anyagi hátterét jelenti.
Fontos, hogy a támogatás nem érvényes teljesen elektromos hajtású kétkerekűek esetén, csak a pedelec-rendszerű, azaz pedálrásegítéses bringákra lesz igényelhető. Bizony, nekünk is meg kell majd izzadnunk, ha szeretnénk, hogy valamelyest olcsóbban jussunk hozzá az új alternatív járgányunkhoz.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a pályázat bejelentésekor elmondta, hogy a cél arra biztatni az emberek, hogy ha lehetséges a bicikliket ne csak sportolásra használják, hanem a mindennapi közlekedésben, például munkába járáskor is vegyék igénybe.
Na de mennyi is az annyi? Egészen pontosan a kerékpár értékének maximum az 50%-a, de a pedálszenzoros bringák esetén legfeljebb 90 ezer, nyomatékszenzoros pedelecek esetén legfeljebb 150 ezer forint támogatás vehető igénybe. Urizálásnak helye nincs, aki olyan biciklit néz ki magának, melynek értéke meghaladja a 900 ezer forintot, az egy fillért sem kap könnyítésként az államtól.
Lehet ilyen drágán biciklit venni? Bizony lehet. Manapság egy normális pedálrásegítéses bringa ára könnyen meghaladhatja az 500-600 ezer forintot is, így érdemes gyanakvással fogadni azt, amikor a gyermekünk elénk áll, hogy “apa, én csak egy bringát szeretnék”, mert lehet hogy könnyen rámegy a család komplett költségvetése is a gyerkőc döntésére.