Már E osztály méretekkel is kínál elektromos autót a Mercedes
Az EQS után a Mercedes bemutatta az E osztály elektromos alternatívájának tekinthető EQE modellt is. A fényűzés megmaradt, csupán a dimenziók változtak.
A Mercedes gőzerővel fejleszti az elektromos palettáját, mely jelenleg úgy épül fel, hogy a belsőégésű kínálatot tükrözik át az EQ felhozatalba. Vannak olyan modellek, amik egészen megfelelnek az eddig ismert típusoknak (például EQA, EQB és EQB), míg a nagy szedánok szemmel láthatóan teljesen új felépítéssel kerülnek bemutatásra. Az EQS például hivatalosan az S osztály villanyos megfelelője, de megjelenésre sosem fogod összetéveszteni egymással a kettőt. Ez a helyzet most az E osztály méreteivel rendelkező elektromos járgány esetében is.
Mert hogy bemutatkozott az EQE, mely inkább tekinthető az EQS kistestvérének, mint a sima E villanyosra átalakított változatának. Ugyan azt a kupés formavilágot hozza, az arculati elemek is közösek. Szemmel látható tehát, hogy a Mercedes ebben a kategóriában megpróbálja minél távolabb vinni egymástól a belsőégésű és a villanyos kínálatot, míg SUV fronton inkább a könnyebb emészthetőségre megy.
Az EQE tehát kistestvér, de közel sem kicsi autó. 4,93 méteres hosszúsággal büszkélkedhet a tengelytáv pedig 3 méteresre tehető. Ez utóbbi nem csak a nagy belső helykínálat miatt lett így alakítva, hanem azért is fontos az ilyen elektromos járgányoknál, hogy minél távolabb legyenek egymástól a tengelyek, mert így nem kell visszafogni az akkumulátor-csomag méretét sem.
Az EQE is kapott egy 90,6 kWh teljesítményű megoldást, mely gyári adatok szerint 660 kilométeres hatótávot jelent a most bemutatott EQE 350 variáns esetében, melynek 290 lóerős elektromos motorja egyelőre a hátsó tengelyt hajtja, de később jönnek a kétmotoros összkerekes változatok is.
Egy E osztály szintű Mercedesnek nem szabad szégyenkeznie a technológia terén sem, így természetesen az EQE is megkap minden olyan extrát, amit az EQS is fel tud mutatni. Kormányozható az összes kerék, a teljes műszerfalat beborító MBUX Hyperscreen pedig szintén opciós tételnek számít, akárcsak a kiterjesztett valóság alapú navigáció is.
A gyártás a tervek szerint jövőre indul meg a Mercedes brémai üzemében, az első példányok pedig 2023 elején érkeznek majd meg a megrendelőkhöz.