Már az összeolvadás utáni részletekről beszél a PSA és az FCA
A PSA és az FCA fúziója az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb autóipari sztorija lesz. Most már ráadásul biztos, hogy meg is történik, hiszen a két fél már az összeolvadás utáni részleteket szivárogtatja ki.
A PSA és az FCA összeolvadása hónapok óta foglalkoztatja az autóipar által érdeklődőket. Nem csoda, hiszen ilyen mértékű, a piacot alapjaiban meghatározó fúziót már évtizedek óta nem látott a világ. Most már ráadásul az is biztos, hogy meg fog történni jövő év elején, hiszen a cégcsoport új neve is ismert, ráadásul a felek már a közös munka részleteiről is szivárogtatják ki az információkat.
Ezzel derült ki például az is, hogy a jövőben a PSA moduláris CMP padlólemezeit hasznosíthatja az FCA is, mely a kisebb modellek számára nyújt tökéletes alapot. Ezt a döntést az is megerősíti, hogy az Autonews Europe információ szerint a Fiat csoport azonnali hatállyal leállította az összes fejlesztését a szóban forgó szegmenssel kapcsolatban. Miért? Mert minek pénzt költeni, ha adott egy alap, ami már kész van és tökéletesen hasznosítható a későbbiekben.
A platform megosztás a Fiat szerint lehetővé teszi majd olyan modellek visszatérését is, melyekre az eddigi feltételek mellett nem volt lehetőség. Ilyen például a Punto, mely 2018-ban került le a palettáról utódmodell nélkül, a mostani tervek szerint 2024-ben viszont ismét a Fiat kínálat meghatározó része lehet majd. A megállapodás szerint az FCA csoport évi 400 ezer CMP platformos autót épít majd abban a lengyelországi üzemben, ahol jelen pillanatban a Fiat 500-as és az olasz piacra szánt Lancia Ypsilon készül.