Majdnem 1300 lóerős a BYD szupersportkocsija
A kínai BYD márka alá tartozó YangWang hivatalosan is leleplezte az elektromos szupersportkocsiját, mely több tekintetben többet tud, mint amit előre sejteni lehetett. Erősebb, de nehezebb is, mint amiről eddig szó volt.
Már gyakorlatilag egy éve tudni lehet arról, hogy szépen lassan egy kínai elektromos sportkocsi van születőben. Ez nem más, mint a BYD márkacsaládba tartozó YangWang U9, mely nem titkoltan a szupersportkocsik kategóriáját célozza meg.
Azt már az első pillanatban elkezdték kommunikálni a gyáriak, hogy valamivel 1000 lóerő feletti teljesítménnyel számolhatnak majd a jövőbeli vásárlók, most viszont kiderült, hogy jócskán többről beszélhetünk. Az U9 négy elektromos motorja ugyanis darabonként 322 lóerőt képes leadni, a rendszer összteljesítménye pedig 1287 lóerőre tehető.
Arra is lehetett számítani, hogy természetesen nehezebb lesz a járgány, mint egy belsőégésű motorral szerelt kategóriatárs, de ebben is sikerült túllicitálnia mindenkit a kínaiaknak. Az autó önsúlya ugyanis 2475 kilogramm lett, ami 175 kilóval több, mint amiről a Rimac Nevera esetében beszélhetünk. Persze, maga a járgány sem kicsi, hiszen 5 méteres hosszúsága és picivel több mint 2 méteres szélessége egészen impozáns, ráadásul még egy 100 kWh teljesítményű akkumulátor is megbújik a padlólemezében.
Mindezek ellenére az U9 akár 2 másodperc alatt is képes letudni a 100-as sprintet a végsebessége pedig 300 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva. Persze, ilyen felhasználás mellett hamar megeszi a járgány az akkumulátor töltöttségét, de a gyáriak szerint nyugodtan használva akár 700 kilométeres hatótávval is számolhatnak a tulajdonosok. Ezt az adatot azonban nem WLTP szabványban adták meg, hanem a kínai mérési metódus alapján, így érdemes fenntartásokkal kezelni még.
Árazását tekintve az U9 viszont a kategória magasan legjobb ajánlata lesz a maga 1 millió kínai juan, vagyis nagyjából 50 millió forintos árazásával! Persze, ez a hazai ára, a globális piacon a helyzet még változhat.