Teljesítmény és luxus – Brabus 930
A Mercedes-AMG kínálat csúcsát jelenti az S63 E Performance modell, mely már gyári állapotában a luxus és a teljesítmény szinonimája lehetne. Mi történik, ha egy ilyen autót vesz kezelésbe a Brabus? Akkor ténylegesen eltűnnek a határok.
Ha luxuslimuzin, akkor mindenképpen szóba kerül a Mercedes S osztály. Sportos luxuslimuzin? Már meg is érkeztünk az AMG palettájára. Van tovább? Brabus! A neves tuningcég ugyanis most kezelésbe vette az AMG kínálat csúcsát, az S63 E Performance kivitelt.
Külső tekintetében a Brabus ízlésesebb szettet kínál, mint a Mansory. A csomag tartalmaz karbonszálas első koptatót és légbeömlőket, nagyobb diffúzort, küszöböket és hátsó légterelőt. A gyári felniket egy 22 colos Brabus Monoblock ZM “Platinum Edition” szettre cserélték, míg a Brabus SportXtra felfüggesztés akár további 1 centit is képes csökkenteni a hasmagasságból üzemmódtól függően.
Belül kétféle összeállítást kínál a cég a csúcs S osztályhoz. Az egyik egy sötétebb színvilágú csomag, de aki valami extrára vágyik, az választhatja az égkék bőrözést is. Mind a kettőt karbonszálas műanyag díszbetétekkel dobták fel, illetve a Brabus sportkormány is az átalakítás részét képezi.
Eddig külső-belső csinosításról beszéltünk, a Brabus azonban ennél többet kínál a vásárlóinak. Egészen pontosan a hajtásba is belenyúltak egy motorvezérlő-módosítással, aminek köszönhetően a duplaturbós 4 literes V8-as erőforráson alapuló konnektoros hibrid rendszer most már 930 lóerőt képes leadni. Ez 130 lóerővel több, mint a gyári megoldás.
Ezzel a 2,6 tonnás luxusgép 3,2 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a végsebesség pedig 290 kilométeres óránkénti tempónál van továbbra is elektronikusan szabályozva.
A Brabus sosem dolgozott olcsón és ez most sem változik. Az S osztály átiratuk Németországban 400 ezer euróba (150 millió forint) kerül adók nélkül, ami közel duplája annak, amit az “alap” AMG változatért kell fizetniük a vásárlóknak.