Lóerők terén visszafogott, megjelenésében viszont nem az a Seat Tarraco FR
A Seat lerántotta a leplet a Tarraco SUV gyárilag sportosított FR változatáról. Az eddigi palettáról szedték össze hozzá egyelőre a motorokat, csupán a körítés változott.
Az SUV mánia egyik hozadéka, hogy sok vásárló már nem elégszik meg azzal, hogy magas üléspozíciót és kényelmes utazást biztosít neki a négykerekűje, hanem bizony sokan elkezdték keresni azokat az értékeket is, melyeket pontosan az emelt hasmagasságú járgányok űztek el egy időben a kínálatból. Ilyen a sportos dinamizmus, a kemény és sportos rugózás és az agresszív megjelenés. Természetesen ennek köszönhető, hogy ma már majdnem minden gyártó kínál gyárilag felhergelt SUV modelleket.
Vannak viszont, akik szerint nem mindenáron szükséges erősebb erőforrásokat fejleszteni nagy költségek árán ezen változatokhoz, hiszen ma már egy “átlagos” motorpaletta is kiszolgálja bőségesen azt, amit a közúti közlekedés megkíván. Ezért is történhetett, hogy a Seat ugyan leleplezte a Tarraco sportosított FR kivitelét, de új motort nem kínálnak egyelőre hozzá.
Marad tehát a 150 vagy 200 lovas dízel paletta, illetve választható a 150 vagy 190 lóerős benzines is hozzá. Ha ez nem lenne elég, akkor érdemes várni egy picit, mivel a gyáriak jövőre már a hibrid változattal lépnek piacra, mely esetében már 245 lóerőnyi összteljesítményről beszélhetünk.
Na de akkor mitől FR jelen esetben a Tarraco? Ott van például a keményebbre hangolt adaptív futómű, az alapáras összkerék meghajtás, a Brembo fékszett és természetesen a külső-belső kiegészítők egész hada. Ez utóbbiak közé tartozik az átrajzolt hűtőmaszk dizájn, a visszafogottan, de azért sportosított első-hátsó lökhárító és az alapból 19, feláras esetben pedig 20-as egyedi felni szett.
A beltérben sportülésekkel, bőrkormánnyal és alumínium pedálokkal találkozhatunk, illetve az FR vásárlók mindenképpen megkapják többek között a nagyobb 9,2 colos érintőképernyőt és a háromzónás digitális vezérlésű klímát is. A Tarraco FR alapára 12,1 millió forint.