Leváltja a Renault eredetű dízelt a Mercedes, hogy egy saját fejlesztésű erőforrással pótolja azt
Sok kritika érte a Mercedest anno, amikor a német palettán megjelentek a Renault eredetű dízel egységek. Most ezt az 1,5 literes gázolajost váltják majd le egy 2 literes saját fejlesztésű dízellel.
Az autóiparban nem ritka, hogy bizonyos márkák összedolgoznak, hogy csökkentsék a kiadásaikat. Így lehet, hogy az utóbbi időben a Mercedes neve is kezdett összemosódni a Renault-al, hiszen nem csak közös modelleket dobtak piacra (Smart-Twingo, Kangoo-Citan), hanem bizony a franciák egy dízel egységgel is besegítettek a németeknek. Ez az 1,5 literes dCi motor, mely 180d típusnévvel bukkant fel az A-osztály, B-osztály és a CLA palettájában.
Sokan bírálták ezért a döntésért a csillagos márkát, pedig a kezdeti gyermekbetegségek leküzdése után egy igazán jó kis motor lett a francia egységből. Most viszont úgy tűnik, hogy mégis megválik ettől a lehetőségtől a Mercedes egy francia autóipari magazin értesülései szerint.
A LArgus ugyanis olyan információk birtokába jutott, miszerint elkészült a németek saját belépő szintű gázolajosa OM654q néven. Ez lényegében egy 2 literes erőforrás lesz, melynek teljesítménye megegyezik a franciák 1,5 literesével (166 lóerő), de nyomatékban erősebb lesz annál (260 helyett 280 Nm). Az új erőforráshoz más váltószerkezetet alkalmaznak majd a gyáriak, azaz az eddigi hétsebességes duplakuplungost a Mercedes nyolcsebességese váltja majd le.
A csere először az A- és a B-osztályban válik esedékessé a 2021-es modellévtől, a hírek szerint viszont a CLA kínálatában továbbra is a Renault dízel marad a belépő szint, legalábbis egy ideig.