Léghűtéses motorral tiszteleg a múlt előtt a RUF
A RUF egy igencsak különleges járgánnyal rukkolt elő. A Tribute névre keresztelt újdonság értelemszerűen a múlt előtt tiszteleg, de mindezt egy új fejlesztésű léghűtéses motorral teszi.
A Porsche leglegendásabb korszakát ölelik át a léghűtéses motorok, így érthető, hogy nagy lelkesedéssel tekintenek vissza a rajongók a mai napig erre az időszakra. Nincsenek ezzel máshogy a tuningolással foglalkozó cégek sem, köztük pedig ott van az önálló márkaként működő RUF is.
A srácok ugyanis most egy igazi különlegességgel álltak elő Tributo néven. Természetesen már az elnevezésből is adódik, hogy a Porsche 911 fennállásának hatvanadik évfordulója előtt tisztelegnek így a mesterek. Megjelenését tekintve egy minimálisan módosított és modernebb köntösbe öltöztetett 964-esről van szó, mely LED-es világítással és különleges zöld fényezéssel rendelkezik. Az alapokat a RUF saját karbonszálas monocoque-váza adja, melyet még bukócsővel is megerősítettek. Dupla felfüggesztésű, tolókaros lengéscsillapító biztosítja a stabilitást, de természetesen a fékerőről sem feledkeztek el a fejlesztők.
Mindezek mellett az igazi különlegesség a motortérben leledzik. Itt ugyanis egy léghűtéses 3,6 literes hathengeres motort találhatunk, mely nem egy klasszikus konstrukció, hanem egy teljesen új, házon belüli fejlesztés, melyet Alois Ruf Jr.-nak köszönhetünk. Két turbófeltöltőt, hengerenkénti három szelepet, változó szelepvezérlést és Bosch motorvezérlőt találhatunk a konstrukcióban, melyeknek köszönhetően nem elhanyagolható 550 lóerőt képes leadni a modern-klasszikus sportkocsi 750 Nm nyomaték mellett.
A RUF azt nem árulta el, hogy az ünnepi átirat egy egyszeri próbálkozás-e vagy pedig legalább egy limitált széria erejéig piacra kerülhet majd a jövőben. Az viszont tény, hogy ritkán látni ennyire kívánatos restomod próbálkozást, így szinte biztos, hogy azonnal elkapkodnák az összes darabot a tehetős gyűjtők, legyen szó bármekkora példányszámról.