Legenda újratöltve, avagy megint van BMW 3.0 CSL
A BMW az M divízió ötvenedik születésnapját egy igazi legenda felélesztésével ünnepli. Itt az M4 alapokra épülő, ám teljesen egyedi dizájnnal rendelkező új 3.0 CSL, mely egészen limitált példányszámban lesz majd kapható.
Ha valaki jártas a BMW történetében, annak nem igazán kell bemutatni a legendás 3.0 CSL modellt. Másoknak legyen annyi elég, hogy az E9 modellen alapuló különlegesség igazi éles fegyver volt a 70-es években, melyet kimondottan a túraautó bajnokság igényei szerint építettek meg és csupán 1265 darab készült belőle. Most ismét van 3.0 CSL a bajorok palettáján, abból az apropóból, hogy a gyári tuningolásért felelős M divízió idén ünnepli fennállása ötvenedik évfordulóját.
Az új sportkocsi az M4 modellen alapul, de egyedi karosszéria kialakítást kapott, hogy méltó módon idézze fel a legendás előd vonalait. Az első fényszórók sárga LED csíkozása szintén a retro jegyében készült el, a hátsó fényforrások pedig egy az egyben az M4 CSL sajátjai.
Természetesen a külső az M divízió versenydizájnját viseli magán, aminek megalkotása a gyáriak közleménye szerint 6700 extra munkaórát igényel minden egyes legyártott darabnál.
A burkolatok alatt természetesen amit csak lehet, szénszálas kompozittal oldottak meg a gyáriak, így az új 3.0 CSL jóval könnyebb, mint bármelyik M4 variáns. Egészen pontosan 1270 kilóról van szó jelen esetben. Persze, egy ilyen ünnepi modellnél nem elég a könnyítés, hanem a teljesítmény is sokat nyom a latba.
Éppen ezért a meghajtást a már ismert 3 literes hathengeres erőforrásra bízták, mely ebben az esetben 560 lóerő leadására képes, ami pont tíz lovacskával több, mint amit az M4 CSL esetében tud az erőforrás.
Érdekesség, hogy a maximális nyomaték 550 Nm, ami viszont 100 Nm-el kevesebb, mint amit a legerősebb M4 tud, aminek nemes egyszerűséggel annyi az oka, hogy a 3.0 CSL egy hatsebességes manuális váltót kapott, melynek tűréshatárához kellett igazítani a nyomatékot. A felfüggesztés a gyáriak adaptív sportmegoldása, a kellő fékerőről pedig az M-es kerámia féktárcsái gondoskodnak.
Mivel ünnepi különlegességről van szó, nem beszélhetünk túlzottan nagy példányszámról, egészen pontosan 50 darab készül majd belőle. Az árazásról, akárcsak a menetteljesítményről, egyelőre nem beszéltek a gyáriak.
Gondolom innen jött a rossz tömegadat: “Correction: A previous version of this story listed the weight of the new 3.0 CSL at 1,270kg, when in fact, that’s the weight of the original model from 1972. We apologize for the mistake.”
Az új inkább 1,624 kg. De ezt érezni kellett volna az alaptípus adatait ismerve…