Lada Niva 300 lóerővel? Ilyen is van!
A Lada Niva egy igazi gyöngyszem az autózás világában, hiszen az 1977-es bemutatása óta ugyan azon értékeket képviseli, ráadásul gyakorlatilag változatlan formában. Na de, mi van akkor, ha valaki egy utcai versenygépet lát meg benne? Akkor születik meg az a szörnyeteg, mely most borsos áron keresi új gazdáját.
Ha azt mondjuk, hogy Lada Niva (újabban 4X4), akkor nem éppen a száguldozás jut az ember eszébe, hanem a jó értelemben vett igénytelenség és a terepjárás szabadsága. Persze, mindig vannak olyanok, akik egy autó eredeti funkciójának pontosan az ellentétét szeretnék elérni. Így történt ez esetünkben is, azaz megszületett az aszfaltszaggató sportkocsi átirat a szocializmus egyik gyöngyszeméből is.
Szó sincs gyári akcióról, az elkövető egy görög tulajdonos, aki nem kevés pénzt költött arra, hogy a 2004-es járgány ne csak megjelenésében, hanem teljesítményével is felvegye a harcot a mai sportosabb modellekkel.
A karosszéria alaposan ki lett szélesítve, míg az autó orrát a nem túl visszafogottan kilógó Intercooler uralja. A fényforrások LED-esek elől-hátul, az összképet mégis a kerekek határozzák meg. Bizony, jókora görgők kerültek az orosz csoda alá. A 245/30R22-es szett egy Cadillac Escalade alatt is megállná a helyét, itt viszont inkább a túlzás kategóriájába figyelget be lelkesen.
A külső modernizálása mellett a teljesítményt sem szabad elhanyagolni. Ennek tudatában az alkotó fogta az 1,7 literes erőforrást, melyet 1,8 literesre fúrt fel, majd ezt még megerősítette egy jókora turbóval és versenyprogrammal felírt ECU-val is.
Az eredmény? 300 lóerő, melyet akkor kapunk meg, ha verseny-üzemanyagot tankolunk bele. Igen, az eszement Niva többféle üzemanyaggal is elmegy, ám LPG esetén csak 175 lóerőt képes leadni, hagyományos üzemanyaggal pedig 210 lóerőt kapunk. Persze, már ezek is más dimenziók az eredeti 83 tagú méneshez viszonyítva.
A megnövelt teljesítményhez természetesen nagyobb fék is dukál. Emberünk a méretes tárcsákat a Brembo Mercedeseknek szánt kínálatából szerezte be, míg a nyereg Porsche eredetű. Ez bizony egy egészséges német koktél, ha jól van összerakva.
Ha felkeltette az érdeklődésed a “különlegesség”, akkor most van egy jó és egy rossz hírem. A jó hír, hogy az autó eladó. A rossz? A 30 ezer angol fontos áron már sok minden mást, akár erősebbet is kaphatsz az internetet böngészve. Persze, ez mégis csak egy eszement módon átalakított Niva kellően feltűnő megjelenéssel és figyelemre méltó teljesítménnyel.