Különös sportkocsi tanulmányt villantott a Mazda
A Mazda hosszútávú terveivel kapcsolatos konferenciáján bukkant fel egy eddig sosem mutatott különleges koncepció. Igazság szerint csak néhány bevágás erejéig láthattuk az egyelőre név nélkül futó sportkocsi tanulmányt, de már most többen az MX-5 jövőjét vizionálják bele.
A Mazda a napokban tartotta meg a hosszútávú terveiket leleplező konferenciát, melyen nem meglepő módon a villanyosítás kérdése kapott fő szerepet. A japánok itt árulták el, hogy mintegy 10 milliárd dolláros összeget ölnek az elektromos paletta kifejlesztésébe, melynek három fő szakasza lesz.
Mostantól két évig az új technológiák felfedezésére és fejlesztésére koncentrálnak, majd 2025 és 2027 között egy “átmeneti” korszakról beszélnek, amikor megismerkedhetünk az elkészült hibrid és elektromos hajtásokkal, illetve megjelennek Japánban az első ilyen technológiával készülő modellek.
Az utolsó lépcsőfoknak 2030-ig kell megtörténnie a tervek szerint, azaz ekkor már globális szinten is elektromos modellekkel lépnek majd fel a gyáriak, melyek várhatóan az összes értékesítés 40 százalékát teszik majd ki ebben a periódusban.
Persze, fontos dolgok ezek is, csak hogy a legtöbben egészen másra figyeltek fel a prezentációban. Annak a végén ugyanis, mintegy levezetőként, felbukkant a képernyőn egy eddig nem látott koncepció, mely minden bizonnyal az MX-5/Miata szellemiségét ülteti át a jövőbe.
Bár legutóbb a Mazda azt mondta, hogy a következő MX-5 még belsőégésű motorral kerül a piacra, a képeken látható autó inkább tisztán elektromos hajtással rendelkezik, stílusát tekintve pedig a Miata és az RX-7 különös elegye. Az MX-5 utódlás azért is kérdéses jelen esetben, mivel a koncepció kupé formában mutatta meg magát, nem pedig a megszokott roadster kialakítás elevenedett meg.
A különlegesség tanulmány jellegét erősít a teljesen steril és letisztult dizájn, illetve a felfelé nyíló ajtóknak is valószínűleg csak a látvány fokozásában van egyelőre szerepe, azaz a sorozatgyártású modell (akár egy későbbi MX-5 generáció, kupé és nyitható tetős formában egyaránt) valószínűleg hétköznapibb megoldásokkal kerül majd a szalonokba. Mikor? Ez még nagyon távoli, hiszen a koncepció is még csak virtuálisan mutatta meg magát, ráadásul a gyáriak még egy elnevezést sem fűztek hozzá a prezentációban.