Autós Hírek

Konnektoros hibridként is bemutatkozott a Jeep Wrangler

A Jeep villanyosítási törekvéseinek legújabb állomása a Wrangler 4xe, mely ugyan még nem teljesen elektromos, de már köze van a konnektorhoz is.

 

Már az FCA égisze alatt is a villanyosítás vált az egyik legfontosabb törekvéssé a Jeep számára, ezt pedig a Stellantis megalakulása csak még biztosabbá tette. A terepjáróiról elhíresült gyártó már be is jelentette, hogy jönnek a teljesen elektromos modellek, de első körben még a hibrideké lesz a palettán a főszerep.

Ennek fényében most meg is érkezett a legújabb konnektoros hibridjük, mely nem más, mint a Wrangler 4xe. A legikonikusabb modelljük így ezentúl már akár elektromosan is kész meghódítani a legnehezebb terepeket is. Bizony, a gyártó ígérete szerint a villanymotorok mind a négy kereket meghajtják, azaz nem csak városi használatban, hanem a természet lágy ölén is hasznosíthatók. Igaz ekkor nem 50 kilométeres elektromos hatótávolságról, hanem valamivel kevesebbről beszélhetünk.

Na de miről is van szó, azaz milyen elemekből áll össze a Wrangler 4xe hajtáslánca? Az alapot a gyártó kétliteres turbós benzines erőforrás adja, melyhez két, a hajtásban is részt vállaló, de a generátor szerepét is betöltő villanymotort társítottak. A rendszer összteljesítménye így 380 lóerő, a nyomaték pedig 638 Nm, ha van még töltöttség az akkumulátorokban. Érdekes tény még, hogy hibrid üzemmódban egészen figyelemreméltó 3,5 literes fogyasztást adtak meg a gyáriak 100 kilométerre.

A villanyosítás mindezek mellett nem jelenti azt, hogy a Wrangler elpuhult volna, azaz olyan okosságokkal biztosítja még mindig a “Trail-Rated” terepjáróképesség minősítést, mint a kétféle fejlett 4X4-es hajtás, az újgenerációs Dana hidak, az elektromosan kapcsolható Tru-Lock első és hátsó differenciálzár, a Trac-Lok részlegesen önzáró differenciálmű, vagy az elektronikusan oldható elülső kanyarstabilizátor.

A hibrid Wrangler kezdetben tízféle fényezéssel és három felszereltségi szinttel válik elérhetővé, melyek közül a belépő szinten a Sahara áll 22,89 millió forintos bruttó induló árral, de megtalálható a már korábbról ismert Rubicon kivitel is, mely 23,6 millió forintért vihető haza. Limitált példányszámban kerül csak értékesítésre a kimondottan gazdag felszereltséggel rendelkező ünnepi széria, “80TH ANNIVERSARY” néven és 23,8 millió forintos bruttó árazással.

Persze, ezek csak az alapok, amit tovább lehet még fokozni a MOPAR által kínált csaknem 100 különböző kiegészítővel, melyekkel teljesen egyedi igényeink szerint alakíthatjuk ki az autónkat.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button