Konnektoros hibridként is bemutatkozott a Jeep Wrangler
A Jeep villanyosítási törekvéseinek legújabb állomása a Wrangler 4xe, mely ugyan még nem teljesen elektromos, de már köze van a konnektorhoz is.
Már az FCA égisze alatt is a villanyosítás vált az egyik legfontosabb törekvéssé a Jeep számára, ezt pedig a Stellantis megalakulása csak még biztosabbá tette. A terepjáróiról elhíresült gyártó már be is jelentette, hogy jönnek a teljesen elektromos modellek, de első körben még a hibrideké lesz a palettán a főszerep.
Ennek fényében most meg is érkezett a legújabb konnektoros hibridjük, mely nem más, mint a Wrangler 4xe. A legikonikusabb modelljük így ezentúl már akár elektromosan is kész meghódítani a legnehezebb terepeket is. Bizony, a gyártó ígérete szerint a villanymotorok mind a négy kereket meghajtják, azaz nem csak városi használatban, hanem a természet lágy ölén is hasznosíthatók. Igaz ekkor nem 50 kilométeres elektromos hatótávolságról, hanem valamivel kevesebbről beszélhetünk.
Na de miről is van szó, azaz milyen elemekből áll össze a Wrangler 4xe hajtáslánca? Az alapot a gyártó kétliteres turbós benzines erőforrás adja, melyhez két, a hajtásban is részt vállaló, de a generátor szerepét is betöltő villanymotort társítottak. A rendszer összteljesítménye így 380 lóerő, a nyomaték pedig 638 Nm, ha van még töltöttség az akkumulátorokban. Érdekes tény még, hogy hibrid üzemmódban egészen figyelemreméltó 3,5 literes fogyasztást adtak meg a gyáriak 100 kilométerre.
A villanyosítás mindezek mellett nem jelenti azt, hogy a Wrangler elpuhult volna, azaz olyan okosságokkal biztosítja még mindig a “Trail-Rated” terepjáróképesség minősítést, mint a kétféle fejlett 4X4-es hajtás, az újgenerációs Dana hidak, az elektromosan kapcsolható Tru-Lock első és hátsó differenciálzár, a Trac-Lok részlegesen önzáró differenciálmű, vagy az elektronikusan oldható elülső kanyarstabilizátor.
A hibrid Wrangler kezdetben tízféle fényezéssel és három felszereltségi szinttel válik elérhetővé, melyek közül a belépő szinten a Sahara áll 22,89 millió forintos bruttó induló árral, de megtalálható a már korábbról ismert Rubicon kivitel is, mely 23,6 millió forintért vihető haza. Limitált példányszámban kerül csak értékesítésre a kimondottan gazdag felszereltséggel rendelkező ünnepi széria, “80TH ANNIVERSARY” néven és 23,8 millió forintos bruttó árazással.
Persze, ezek csak az alapok, amit tovább lehet még fokozni a MOPAR által kínált csaknem 100 különböző kiegészítővel, melyekkel teljesen egyedi igényeink szerint alakíthatjuk ki az autónkat.