KIVÁLASZTANI A MEGFELELŐ DIGITÁLIS ÚTITÁRSAKAT
A digitalizáció segítségével egyre több biztonságtechnikai kiegészítő kerül egy-egy gépjárműbe. Tíz emberből kilenc stabil vezetőnek tartja magát, ennek ellenére sok a baleset, és a káresemény az utakon. Kényelem, biztonság, költséghatékonyság – hangzatos ígéretek, de hogyan teljesítenek a valóságban az ADAS – advanced driver assistance system – vagy éppenséggel a telematrikus rendszerek a flottaüzemeltetés hétköznapjaiban?
Az EU kifejezett célja, hogy a következő évtizedben elérje: ne legyen több halálos baleset az utakon. Még ha csak elméleti is a cél, de ennek érdekében valóban, évről-évre egyre több kötelező biztonsági elemet – kütyüket – kell beépíteni a gépjárművekbe. Ilyen például már egy ideje a vészhívó gomb vagy a keréknyomás ellenőrző rendszer. Idén nyártól már a sávtartó rendszer is kötelező “kellék”, és ígérik a fekete doboz, a vészfék asszisztens, sőt a sebességkorlátozó bevezetését is. Tehát nem válogathatunk már szabadon csak úgy, mint régen, de ez flottakezelői szemmel nem is feltétlen baj.
Növekvő zsúfoltság
A közlekedési sávok telítődnek, nem csak a városban, autópályákon is. Mindemellett egyre több olyan vizuális-, hang-, manuális- vagy kognitív elterelés veszélyének vagyunk kitéve, amellyel a közelmúltban még nem kellett számolnunk. Egy-két mobiltelefon a kezünkben, étkezés vagy dohányzás, hangoskönyv hallgatása – elvész a gondolati fókuszunk a vezetésről, amelyből minimum káresemény, rosszabb esetben személyi sérüléssel járó baleset következik, minden veszteségével, költségével együtt.
Egyre több és egyre nagyobb autók vannak az utakon, ráadásul a SUV-ok formavilága magával hozza a kisebb ablakokat, a nehezebb és magasabbról való kilátást, ami pont parkoláskor vagy bármilyen nehéz manővernél nem előny, hanem hátrány. Valóban nem csak praktikus, hanem biztonság növelő és költségcsökkentő egyben egy parkolást, manőverezést támogató kamerákra, szenzorokra épülő segédrendszer.
Mit kérjünk az autóba? A TOP3
Parkolóradar, bluetooth és megfelelő mennyiségű légzsákok – ezek ma már többnyire az alapfelszereltség részét képezik, de a következő hármat mindenképp fontoljuk meg.
#1 – Holttérfigyelő rendszer – “Egyszer csak ott termett mellettem, ennek a kocsinak akkora a holttere!” – És még számos hasonló megfogalmazásban kerülnek elő a történetek a ráhúzásos káresemények kapcsán. A tükörbe épített kis villogó fény figyelmeztet minket arra, ha sávváltáskor valaki a holtterünkben jár. Általában együtt jár a hátsó keresztirányú forgalom figyelővel, így a balesetmentesség szinte garantált. A felár nem több, mint egy CASCO káresemény önrésze, tehát egy négy éves ciklusra nézve többszörösen megtérül.
#2 – Adaptív tempomat – Segít a megfelelő követési távolság betartásában, sőt, az új verzióknál lehetőség van a táblafelismerő rendszerrel összhangban az útszakasz engedélyezett sebességével összehangolni – így nem csak balesettől, de bírságoktól is megment. Nem beszélve arról a már-már köztudott tényről, hogy a sebességtartóval való közlekedés a fogyasztásunkra is kedvezően hat.
#3 – 360°kamera – Nagy méretű autóknál “kötelező”, rengeteget segít parkoláskor, sőt szűk utcák, mélygarázsok útvesztőiből is segít ép karosszériával kijutni.
Utólag sem késő!
Mihez kezdjünk akkor, ha járművünk ciklusából még több mint a fele van hátra, mégis szükségünk lenne ezekre a tulajdonságokra? Aggodalomra semmi ok, hiszen ezeket a rendszereket fel lehet programozni vagy elő lehet varázsolni némi utólagos extra költség ellenében. Ha mégsem, akkor is van három megoldás javaslatunk, amellyel az MHC Mobility rendelkezik, hogy biztonságosabban és költséghatékonyabban tudja üzemeltetni flottáját, már a beszerelés első napjától!
MHC – Fleet Connect – A Fleet Connect GPS és telemátria együttességére épülő szolgáltatás, amely segítségével tűpontos adatokat tudunk meg a gépjármű útjairól, akár felhasználókra bontva. Így nem csak az üzemeltetési költségek csökkentése és a biztonság fokozása garantált, hanem a járművezetőket is lehetséges kiértékelni és motiválni. Sőt, ha több jármű adatait együttesen értékeljük ki az MHC Mobility Fleet Connect segítségével, akkor útvonal optimalizálásra is lehetőségünk adódik, amivel további megtakarításokat érhetünk el.
MHC – Safe Driving Pod – Mobilapplikációval működő GPS-es rendszerünket azoknak ajánljuk, akik a sofőrök vezetésre fókuszáltságát tartják szem előtt. A Safe Driving Pod képes ugyanis a sofőrök telefonhasználatát korlátozni vezetés közben.
Belső okoskamera: Kamera, ami a belső teret figyeli – elsőre megkérdőjelezhetőnek tűnhet, de számos közös használatú (futár) autó esetében ez az egyetlen megoldás, ha a járműveinket, munkavállalóinkat és a szállított árunkat egyaránt épségben szeretnénk viszontlátni. A kamera detektálja, ha a sofőr dohányzik, eszik, mobilozik, vagy éppen támadás / baleset áldozatává válik. Így nem csak a vállalat, hanem a sofőr számára is előnnyel jár egy ilyen rendszer.
Dash cam: A dash cam, már kérhető előre és hátra is, amely a forgalmat figyeli, és vitás esetekben a bíróság, mint bizonyíték figyelembe veheti, vagy parkolóban hagyott autónk esetén kiderülhet, ki ment neki a járművünkek “észrevétlenül”.
Megéri átgondolni
Egyre több hasznos felszereltség épül be a mai járművekbe, amelyek értékarányosan rengeteg kellemetlenségtől, személyi, és járműsérüléstől óvnak meg minket. Nem csoda ha nehéz közülük választani. Az EuroFleet – MHC Mobility munkatársai készségesen állnak rendelkezésére, hogy megtalálják a valódi előnyökkel járó megoldást, legyen akár meglévő, akár új járműparkról szó.
Hasonló tartalmak
Ezt is nézd meg
CloseHibridként élhet tovább a Lotus Emira
2024-11-29