Kimondottan olcsó elektromos alternatíva az új Citroen C3
A Citroen C3 legújabb generációja elektromos formában is bemutatkozott. A kategórián belül ráadásul nagyon úgy néz ki, hogy árazást tekintve nem lesz párja, még a Dacia kínálatában sem.
A Citroen a C3 modellel már 22 éve képviseli magát a kisautók szegmensében. Most megérkezett a negyedik generáció egy újabb alternatívája, mely rengeteg ponton újdonságot hozott, mégis meg tudott maradni annak, aminek eredetileg kitalálták, egy fiatalos, kimondottan jó árazással rendelkező járgánynak.
Na de mi változott? Először is a dizájn. A franciák szakítottak a gömbölyded formákkal és inkább határozott, éles vonalakkal rajzolták meg az autót. Ott van például, hogy az előző generáció jellegzetes, kifelé szétnyíló fényforrásai megmaradtak, de most felülre került a vastagabb rész, ami egyenes vonalakkal van körbezárva. A C3 elejét mindezek mellett markánsan határozza meg a masszív fekete díszléc, melyből eltűntek a fényszórókat összekötő krómcsíkok. Helyettük viszont felbukkan az új, egyszerűsített Citroen márkajelzés a képletben.
A belső térben is történtek változások. Teljesen új a műszerfal, ahol szintén elhagyták a gömbölyded formai játékokat a tervezők, illetve a kormányt is egy sportosabb, lapítottra cserélték. A műszeregység kisebb helyet kapott a vezető előtt, a Head-Up Display jelenléte ugyanis fölöslegessé teszi a nagyméretű kijelzőt, hiszen a fontosabb információk megjelennek menet közben a sofőr látóterébe vetítve.
Ami a legfontosabb újdonság, az az elektromos hajtáslánc. Persze, ebben a kategóriában nem szabad Tesla Model S Plaid versengésről álmodozni, de városi használatra bőven megfelel a 113 lóerőnyi teljesítmény, amivel 11 másodperc alatt gyorsul 100-ra a hangtalan C3, a végsebessége pedig 135 kilométeres óránkénti tempóban van meghatározva. A hajtásnak az energiát egy 44 kWh kapacitású akkucsomag biztosítja, mely WLTP szabvány szerint mérve 320 kilométernyi hatótávot jelent ebben az esetben.
Persze, eddig egy kis városi elektromos képe rajzolódik ki, amiben nincs igazán semmi különleges. Ami óriási szó viszont, hogy az elektromos C3 az árazásával még a Dacia Spring-nek is alávág. A bevezető időszakban a magasabb felszereltségi szinteket lehet rendelni 23 ezer eurós, azaz 9 millió forint alatti áron, de jövőre érkezik a 20 ezer eurós, azaz nagyjából 7,5 millió forintos belépő szint is. Ezek nem tartalmaznak semmilyen állami támogatást még, így bizonyos esetekben még kedvezőbben jöhet ki a matek.